În a doua săptamană a cursurilor Sports Business Academy, Camelia Potec a vorbit despre sportul de performanță și despre punctele de sprijin din remarcabila sa carieră sportivă.
Cu și despre Camelia Potec, campioana olimpică
„Dorința mea de copil era să fac înot, și nu performanță. Am avut, însă, noroc să mă integrez într-o echipă și să învăț alături de 3 medaliați europeni și alți 5 sportivi de mare performanță.”
„La primul meu campionat național, am obtinut locul 11. Am fost foarte dezamăgită, pentru că știam că pot mult mai mult. La 12 ani, eram deja campioană națională la categoria mea de vârstă, iar la 13 ani deveneam campioană la Festivalul Olimpic al Tineretului European.”
„Este ușor să te formezi atunci când iți stabilești obiective, mici la început, le crești gradual și când vezi că acestea sunt îndeplinite an de an.”
„Nu am fost obișnuită, nimeni nu m-a învățat cum să abordez un eșec, o înfrângere.”
„Unui sportiv de performanță îi este foarte greu să se gândească la retragere. Psihic și mental este foarte dificil să te gândești că trebuie s-o iei de la capăt, să începi o viață nouă. Trebuie să fii pregătit pentru asta.”
Legat de acest aspect, Gabriela Tichelea, Managing Director GTS Sports Agency, prezintă la Education Point, pe 17 noiembrie, „Încheierea carierei sportive”. Cei care vor să afle mai mult și/sau să se înscrie pot găsi detalii pe event-ul creat pe Facebook.
„Ca sportiv de performanță, în urma acțiunilor tale, ești singurul care poate fi afectat direct, dar ca manager, prin deciziile pe care le iei, porți responsabilitatea mai multor sportivi.”
Camelia Potec este președintele Federației Române de Natație și Pentatlon Modern.
Vezi aici: impresionantul palmares al Cameliei
SBA a adus în fața participanților și experiența în comunicarea sportivă a altor 3 invitați: Răzvan Rotaru, Berti Panaiot și Cristian Gheorghe. L-am ales astăzi pe Berti, redactor șef Running Mag.
Comunicare și PR în sport
„E foarte important ca în tot ceea ce faci să pui brandurile în față. Brandurile cu care ești partener pentru sportivul pe care îl reprezinți sau pentru evenimentul pe care îl organizezi trebuie evidențiate întotdeauna. Brandurile finanțează activitatea sportivului, pentru ca el să-și poată desfășura cariera și/sau asigura finanțarea evenimentului, scopul fiind ca acesta să devină un succes.”
Red Bull: „Nothing to say today”
„După o cursă de Formula 1, piloții celor două echipe pe care Red Bull le avea pe pistă, Toro Rosso și Red Bull, s-au acroșat reciproc și au iesit fără să adune niciun punct.
„Nothing to say today”, este singura propoziție din comunicatul de presă transmis de Red Bull după cursă. Comunicatul a atras atenția presei de business, de marketing sportiv, de PR. Reținem de aici că indiferent ce se întâmplă cu sportivul pe care îl reprezinți sau cu event-ul organizat, trebuie să comunici chiar și aspectele negative.
Fii primul care comunică negativul! Fă-o înainte să te contacteze presa.”
„Comunicatul de presă este prima piesă din lanțul de comunicare al unui sportiv/eveniment.”
„Creează conținut. Sportivul, în sine, trebuie să devină o platformă de conținut.”
„Tratează fiecare partener media exact ca pe un sponsor. Dacă ai sponsori și nu ai o platformă prin care să comunici, apare probabilitatea ca sponsorii fie să reducă bugetul, fie chiar să se retragă de la un următor proiect de-al tău.”
„Bloggerii sunt foarte apreciați. Toate brandurile sunt încântate să lucreze cu ei. Sunt bloggeri care au reach mai mare decât site-urile de specialitate.”
Cabral despre Berti: „este omul în expertiza căruia am încredere 100%” (sursa).
La următoarea întâlnire, miercuri 9 noiembrie, aflăm despre:
* O Viață pentru Automobilism – Titi Aur;
* Blogging și Jurnalism în Sport – Cristian Scutariu – studiu de caz și tips & tricks în comunicare pentru cluburi și sportivi;
* Studiu de caz: Implicarea în sport a companiei Alexandrion Grup. Ce urmărește un sponsor la un parteneriat – Valentin Popescu;
* Alergare, Vlogging Global și Trenduri în Comunicare – Radu Restivan – Trenduri în comunicarea sportivă.
În final, adăugăm opinia lui Virgil Stănescu, președinte Steaua Baschet și vicepreședinte al Federației Române de Baschet, despre relația dintre branduri și marketing sportiv:
„Asocierea brandurilor cu succesele sportive este în continuă creștere, iar Marketingul Sportiv se aliniază deja înaltei performanțe. Brandurile sportive caută să capitalizeze prin emoțiile transmise suporterilor.” (sursa: Manualul de Marketing Sportiv, editat de ASE)
În cadrul acestei sesiuni, organizatorii au lansat provocarea: doi cursanți pot intra în staff-ul Cameliei Potec.
------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul intră în Comunitatea SPORTescu de aici și distribuie-l către prietenii tăi. Poate și ei vor să-l citească. Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor.
Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ către articolul respectiv.
[…] toți participanții de până acum (dintre care amintim: Ana Maria Brânză Popescu, Camelia Potec, Irina Begu, Ciprian Sora, Paula Ungureanu (foto), Titi Aur, Virgil Stănescu, Ciprian Marica, […]