Top 10 cel mai bine plătiţi sportivi prin Twitter. Ronaldo e primul!

Da, marii sportivi ai lumii sunt plătiți și datorită Twitter-ului. Iar primul în Top 10 este starul portughez Cristiano Ronaldo. 

Foto credit: Football-marketing.com
Foto credit: Football-marketing.com

Dezvoltatea vertiginoasă a Internetului şi a platformelor social media influenţează foarte mult sectoarele comunicării, inclusiv marketingul. Trecerea rapidă către lumea digitală oferă advertiserilor o multitudine de modalităţi de a-şi promova produsele mult mai eficient decât înainte.

Cruyffinstitute.nl explică modul cum marketingul sportiv se dezvoltă prin intermediul social media. Prin reţele de socializare, fanii sportului au acum acces la informaţii legate de idolii lor în timp real. Acest fapt a creat un mediul propice pentru marketingul sportiv.

Atleţii au fost întotdeauna una dintre cele mai directe căi de a obţine clienţi. Sportul implică ambiţie, angajament, promovează valori morale, cum ar fi fair-play-ul, sacrificiul şi stârneşte multă pasiune printre iubitorii săi.

Din acest motiv, nu e de mirare că brandurile îşi leagă imaginea de cea a unui sportiv. De exemplu, brandul Babolat îl are ca principal reprezentant pe Rafa Nadal, cele două părţi potrivindu-se la perfecţie.

Reţelele de socializare sunt un instrument foarte eficient şi nu foarte costisitor de promovare. Ele sunt cele mai scurte, rapide şi directe modalităţi de a-ţi câştiga audienţa printr-o persoană care, în acea nişă, are foarte multă credibilitate. Sportivii facilitează accesul brandului pe care îl reprezintă la milioane de oameni care sunt interesaţi în fiecare zi de ceea ce face, ce simte sau ce comunică idolul lor.

Spre exemplu, nu e nevoie să te duci la un magazin Nike pentru a vedea cele mai noi ghete ale lui Cristiano Ronaldo, el ți le prezintă direct prin Twitter. Pentru un singur tweet de promovare al lusitanului, brandul respectiv plăteşte 260,490$, dar costul e mult mai convenabil decât cel care ar fi trebuit plătit pentru o reclamă la televizor.

În top 10 al celor mai bine plătiţi sportivi prin tweet-uri sponsorizate, şapte dintre ei sunt fotbalişti, în frunte cu Cristiano Ronaldo, care are 38,7 milioane de urmăritori pe Twitter, 36 de milioane pe Instagram şi peste 107 milioane pe Facebook.

Pe locul al doilea se situează baschetbalistul Lebron James, deşi acesta primeşte pentru un tweet puţin peste jumătatea sumei încasate de Ronaldo (140,119$).

Starul brazilian Neymar Jr. este clasat pe locul al treilea, iar cel care închide topul este tenismanul spaniol, Rafael Nadal.

Foto credit: Cruyffinstitute.nl
Foto credit: Cruyffinstitute.nl

Probabil că nimeni nu întelege mai bine nevoile şi preferinţele atleţilor si brandurilor, decât însuşi un sportiv interesat de marketing. Din acest motiv, Blake Lawrence, fost jucător de fotbal american, a lansat o platformă online numită Opendorse. care scopul de a aduce unii lângă alții sportivi şi companii pentru a-şi prezenta serviciile pe care le pot oferi.

„Campaniile marketingului digital fac ca brandurile să intre în contact foarte rapid cu milioane de fani ai sportului. Totuşi, managerilor de marketing nu le este uşor să aleagă cei mai buni reprezentanţi ai produselor lor. La Opendorse, folosim informaţii din reţelele sociale pentru a-i sfătui despre cine ar trebui să le vândă imaginea companiei lor în timp real.”, explică Blake Lawrence pentru Cruyffinstitute.nl.

Ideea a fost bine primită de agenţii sportivilor. „Software-ul nostru ajută managerii să fie bine informaţi despre valoarea clienţilor lor prin prezenţa acestora în reţele sociale şi oferă o sursă suplimentară de venit. Când un sportiv primeşte o ofertă prin Opendorse, managerii pot să o evalueze şi să o aprobe online. Este generat un contract pentru ambele părţi, evitând astfel birocraţia, iar noi ne ocupăm de acest proces de la început până la final. Sportivii îşi dau acceptul la contract direct prin telefonul lor, printr-o semnătură digitală, iar contractul este generat la data şi ora pe care brandul le cere.”, a mai adaugat Blake Lawrence.

------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul și vrei să susții SPORTescu, iți dăm cateva idei:
- folosim unelte de marketing afiliat. Cumpărând prin link-urile afiliate, site-ul nostru primește un comision din partea magazinelor pe care le promovăm. Nu te costă nimic în plus și ai șansa să ne susții;
- intră în Comunitatea SPORTescu de aici;
- dă Share și transmite-l prietenilor tăi, poate și ei vor să-l citească.
Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor. Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ.

LĂSAȚI UN MESAJ

Loading Facebook Comments ...