Steaua şi potenţialul imens neexploatat de marketing

Steaua, cea mai iubită echipă din România și singura deținătoare a trofeului Ligii Campionilor (când competiția avea alt format), are și cel mai mare potențial de marketing.

Sigla Stelei

Acesta începuse să fie speculat, între 2008 și 2011, iar departamentul condus de Bobby Durbac aducea atunci 30% din buget în ani nu prea buni din punct de vedere sportiv (locurile 4, 5 și 6 + Cupa).

Apoi, a venit la Steaua era Reghecampf. Echipa a reușit rezultate spectaculoase. A eliminat-o pe Ajax, a bătut-o pe Chelsea, iar în campionat nu avea rival. Trebuia să fii pe fază când se puneau biletele în vânzare ca să prinzi și tu unul. În 2013, Steaua a avut încasări record în valoare de 37,1 mil. euro. Nici în 2014 nu le-a mers prea rău, în conturi le-au intrat 23,9 milioane de euro.

O parte importantă din bugetul Stelei a fost acoperită din premiile de la UEFA pentru rezultatele din Champions League. Lumea venea la stadion. Suporterii erau alături de echipă, pentru că nu izbucnise scandalul cu sigla. Se făceau bani și din vânzarea biletelor. Mai punem și drepturile TV din Liga 1, plus transferurile.

Totuși, încasările foarte bune s-au datorat exclusiv performanței sportive și efectelor ei, şi nu unei politici de marketing.

După proaspăta eliminare de la Belgrad, Steaua a pierdut ocazia de a ajunge în play-off-ul Champions League. Roș-albaștrii ar fi câștigat de la UEFA aproximtativ 8 milioane de euro și ar fi avut șansa să se lupte pentru potul cel mare din Ligă, care ar fi putut ajunge la 20 de milioane de euro. Așa, Steaua are garantat 230.000 de euro pentru prezența în play-off-ul Europa League

Departamentul de marketing, condus de Bobby Durbac, a funcționat între 2008 și 2011. Steaua reușea să adune atunci, în medie, 4000 de abonați. În 2014, doar 1500 de oameni plăteau un abonament pentru a vedea toate meciurile de acasă ale Stelei. La ultimele două partide de acasă, asistența a fost în jur de 5.000 de oameni.

Astăzi, potenţialul de marketing al Stelei, care este imens, este total neexploatat. Nu mai există departament de marketing, totul se face după ureche, clubul nu mai produce nimic din acest punct de vedere.

Ce făcea Departamentul de Marketing?

22 de magazine în care fanii găseau produse de merchandising, cele mai importante puncte de vânzare fiind cele de la stadion şi din Unirea Shopping Center.

– a iniţiat sistemul de ticketing

 – un muzeu al istoriei clubului

 – un program de meci

revista clubului

– politică de PR

În curând veți putea citi un interviu despre marketing sportiv cu Bobby Durbac. Printre altele,  opinia lui despre: conflictul dintre Armată și Becali, politica de marketing a FRF și LPF, cum pot fi readuși suporterii la stadion și câteva sfaturi pentru cei pasionați de marketing sportiv.

Credit foto: Răzvan Păsărică / sportpictures.eu

------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul și vrei să susții SPORTescu, iți dăm cateva idei:
- folosim unelte de marketing afiliat. Cumpărând prin link-urile afiliate, site-ul nostru primește un comision din partea magazinelor pe care le promovăm. Nu te costă nimic în plus și ai șansa să ne susții;
- intră în Comunitatea SPORTescu de aici;
- dă Share și transmite-l prietenilor tăi, poate și ei vor să-l citească.
Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor. Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ.

LĂSAȚI UN MESAJ

Loading Facebook Comments ...