Ce știți despre realitatea virtuală în sport? Am aflat despre acest concept grație unui curs prezentat la Sport Business Academy.
Nu mai este nicio noutate că sportul a devenit un business. Toți se plâng de asta… cu excepția celor care fac bani din el. Te tentează să intri într-o astfel de afacere? Trebuie să te avertizez din start că nu e una pe care o poți face după ureche.
Nu e ca și cum ai fi muncit câțiva ani în Italia, în construcții, ai fi strâns un 20-30.000 de euro și te întorci acasă, unde îți deschizi (ce altceva?) o pizzerie. Dacă ai vad, îți merge bine. Dacă nu, nu.
Cu sportul, treaba e mai complicată. Mult mai complicată. Nu ai rețete de pizza neschimbate de zeci de ani. Ai un domeniu într-o continuă schimbare. Apar noi studii în domeniul unei alimentații corecte, noi susținătoare de efort, noi tehnici și accesorii pentru o pregătire cât mai eficientă.
Există, apoi, și acea latură a comunicării publice, a marketingului. Cel puțin la fel de importantă ca și rezultatele pe plan sportiv, relația cu fanii face diferența între un business de supraviețuire și unul de succes.
Nu este suficient să fi practicat sportul în care vrei să te implici. Trebuie să te școlești pentru a învăța despre tot ce am „vorbit” mai sus. În România, există o singură școală cu acest profil: Sport Business Academy. Acolo afli lucruri despre care nu se vorbește nicăieri.
De unde afli? De exemplu, din prelegeri precum cea susținută de Gabi Andrei, despre „Realitatea virtuală în sport”. Pe scurt, este vorba despre aplicarea tehnologiilor de „ultimul răcnet” pentru a obține performanțe sportive, despre cum putem face virale aceste performanțe și cum le putem transforma în bani printr-un marketing adaptat zilelor în care trăim.
„Tehnologia e folosită în antrenamentele sportivilor, în motosport, schi sau golf, pentru a măsura performanțele și pentru analize tehnice. De exemplu, în fotbalul american, un jucător are o cameră 360 de grade pe cască și vede, astfel, și ce nu poate vedea în timpul jocurilor, adică în orice direcție”, a povestit co-fondatorul Virtual Reality Studio și MediaBooking.ro.
La JO de la Rio s-a filmat la 360 de grade!
Anul trecut, la Rio, a fost pentru prima dată când o televiziune a filmat 360 de grade, dar transmisiunile nu au fost live. Este o chestiune de ani, sau poate chiar de luni când îți vei putea alege singur unghiul din care să urmărești un meci în direct.
Până atunci, avantajele revoluționare ale realității virtuale au fost deja introduse în conceptul de „fan experience”, un concept des întâlnit pe site-urile de business sportiv.
„O firmă din Olanda a încheiat un parteneriat cu Ajax, PSV și Utrecht, împreună cu Federația și Universitatea din Utrecht, pentru analiza meciurilor. Produsele lor: training-uri, analize și zona de fan experience”, a povestit Gabi Andrei. Realitatea virtuală este folosită și pentru promovarea altor sporturi, precum rugby-ul.
De exemplu, „la CM Rugby din 2015, sponsorul principal (și al Angliei) a creat o aplicație prin care fanii erau conectați la evenimente live sau puteau experimenta transmisiunea la 360 de grade de la Festivitatea de Deschidere. A fost un spectacol văzut din toate direcțiile și de la orice distanță.
La rândul lor, cei de la AIG (sponsor Noua Zeelandă) au filmat Haka, totul pentru fani. 2,5 milioane de bilete au fost tipărite, astfel încât dacă le scanai cu o aplicație pe telefon, vedeai clipuri din culisele CM (interviuri, încurajări, alte informații).
Etapa viralizării, esențială
Federația de Rugby din Anglia a făcut niște filmări și înainte, și după CM, de la turnee oraganizate special pentru a interacționa cu fanii. Astfel, a fost o oportunitate de expunere pentru sponsori. 35.000 de interacțiuni au fost numai la cluburile de rugby, dar, după aceea, a urmat viralizarea lor”.
Această etapă a viralizării este esențială, pentru că, așa cum sublinia invitatul SBA, „degeaba faci un eveniment, daca nu il promovezi pe toate canalele”.
Ce altceva mai „face” realitatea virtuală? De pildă, te ajută să vezi un loc ca și cum ai fi acolo, fără să te deplasezi: „ În SUA și Europa, poți recruta mai usor sportivi din Colegii, pentru Universități, cu ajutorul acestei tehnologii. Sportivii pot fi informați și atrași mai ușor cu ajutorul unei prezentări care se folosește de realitatea virtuală, nefiind neapărat nevoie să se deplaseze la Universități ca să vadă cum se trăiește în campus”.
Noile tehnologii sunt decisive și în proiectarea de echipament sportiv, pentru a-l adapta la nevoile și calitățile fiecărui atlet. La sprinteri, de exemplu, echipamentul este personalizat în funcție de grupele de mușchi folosite.
Gata, nu mai dau „din casă”. Înscrie-te la Sport Business Academy și vei afla lucruri care te va ajuta să privești sportul din altă perspectivă… una de 360 de grade.
------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul intră în Comunitatea SPORTescu de aici și distribuie-l către prietenii tăi. Poate și ei vor să-l citească. Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor.
Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ către articolul respectiv.
[…] vremea, pot îngreuna accesul la antrenamentul repetitiv. Această invățare imersivă posibilă datorită VR-ului permite jucătorilor să practice sportul favorit oricând și oriunde, la fel ca și cum ar fi la […]