„Sportul m-a educat. Am învățat să am respect și cum să devin mai bun după eșec”

Ionuț Urzeală, fondatorul celui mai mare club de baschet pentru copii din Ploiești, ne-a vorbit despre importanța sportului în dezvoltarea personalității, dar și despre necesitatea de a investi continuu în propria educație.

sportul

Când vorbește despre Ploiești Basketball, mai toată lumea completează: „cel mai tare club de copii și juniori din Ploiești”. De înseamnă pentru tine această recunoaștere?

Nu știu dacă suntem cei mai tari, dar cu siguranță suntem cei mai mari. Nu mai suntem doar un club de baschet, am înființat și secții de dans și de ciclism. Este o pasiune care crește de la an la an. Această recunoaștere confirmă că am făcut și facem lucrurile bine.

„N-am făcut nimic altceva decât să ne vedem de treabă”

Cum a venit ideea înființării unui club de sport pentru copii?

Lucrurile au avut o traiectorie ciudată. În școală am făcut colecție de diplome pentru locul 2, iar setea de a fi învingător m-a făcut să mă apropii de Asesoft, care nu avea grupe de copii. Eram șef pe logistică la un depozit și aveam jumătate de zi liberă. M-am ocupat ca voluntar timp de un an și jumătate, apoi am decis că trebuie să mă dedic sută la sută acestei activități. Trebuia să fac ceva care să fie „profi”, ne-am ridicat la nivel național. N-am făcut nimic altceva decât să ne vedem de treabă. Secția se numea Asesoft Junior și a fost ambiția mea să nu așteptăm nimic de la nimeni, să facem totul prin forțele noastre. Asociația de acum este cea de atunci, a trebuit să îi schimbăm numele când au apărut acele probleme de imagine ale lui Asesoft.

sportul

Cum se suține financiar clubul?

Finațarea este asigurată de contribuțiile părinților, în procentaj de 80%, și din sponsorizări, în procentaj de 20%.

Ionuț le recomandă celor care vor să activeze în industria sportului să urmeze cursurile Sports Business Academy. Înscrierile la cea de-a V-a ediție a acestui program educațional unic în Europa de Est se pot face aici.

Este greu să găsiți sponsori?

Este mult mai greu dacă nu ești echipă de seniori și dacă nu ești club de fotbal. Trebuie să faci imagine pentru sponsori, noi intoxicăm pe toată lumea cu imaginea sponsorilor. Chiar și așa, dacă vorbești cu zece potențiali sponsori, reușești să te întâlnești cu cinci și este bine dacă semnezi contract cu unul. Avem doi oameni în acest departament, unul prospectează piața, altul merge la întâlniri.

„Noi, românii, considerăm că știm totul, și nu e deloc așa!”

Cum te-ai pregătit pentru a avea un management cât mai eficient în acest domeniu?

Printre altele, am urmat cursurile Sports Business Academy. Am ratat doar primul an, pentru că nu știam de ei. Am fost la următoarele trei ediții consecutiv și am învățat ce este bine să implementăm și ce nu. Mi-am dat seama de perspectiva oamenilor de sport. În fiecare an, experiențele s-au completat și mă bucur mult că prietenul Cristian Gheorghe a creat un asemenea program educațional. Pot spune însă că râd cu un ochi și cu altul plâng. De ce plâng? Pentru că văd numai 20-30 de oameni în sală, când ar trebui să fie 150. Noi, românii, considerăm că știm deja totul și că nu avem nevoie de pregătire. La ediția din acest an nu voi veni singur. Voi aduce și o colegă de la departamentul de relații cu clienții. Suntem singurul club care are un asemenea departament.

În opinia ta, cât de mult contează sportul în educarea noilor generații?

Pe mine sportul m-a educat, chiar dacă antrenorii nu aveau în ținta lor acest lucru. Am învățat să am respect, cum să devin mai bun după fiecare eșec. Acestea le-am învățat din sport, nu de la școală. Investesc constant în educația mea. Vin la Sports Business Academy ca să mă educ. În afară de Netflix, mai plătesc două abonamente online, la platforme educaționale. Am lecții audio care, dacă le-aș da Play în acest moment, s-ar opri peste un an. De altfel, lansăm și noi platforma educațională sportploiesti.ro, pe care ne dorim să existe toate sporturile olimpice.

Ai jucat și fotbal. Dacă ți s-ar propune funcția de manager general la FCSB în acest moment, ce ai răspunde?

La FCSB este o chestie pe care o găsim în cartea „Filosofia poporului român”, a lui David Daniel. „Pe aici nu se trece” reprezintă simțul de proprietate senzațional al patronului. Ca neam, noi nu ascultăm de nimeni, noi știm cum se face. E greu ca ceilalți să reușească să schimbe ceva. Situația din prezent este rezultatul a tot ce s-a întâmplat în anii trecuți. E dureros… O echipă care stă pe un sac cu bani din marketing depinde doar de banii patronului…

------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul și vrei să susții SPORTescu, iți dăm cateva idei:
- folosim unelte de marketing afiliat. Cumpărând prin link-urile afiliate, site-ul nostru primește un comision din partea magazinelor pe care le promovăm. Nu te costă nimic în plus și ai șansa să ne susții;
- intră în Comunitatea SPORTescu de aici;
- dă Share și transmite-l prietenilor tăi, poate și ei vor să-l citească.
Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor. Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Loading Facebook Comments ...