The Color Run, supereveniment sportiv în România cu rețetă de succes: sănătate, distracție, public numeros

The Color Run este unul dintre cele mai cunoscute evenimente sportive organizate în România în ultimii ani. Probabil că unii dintre voi, cei care nu ați participat încă, v-ați întrebat ce e cu oamenii aceia de toate vârstele pe care i-ați văzut, într-o zi de weekend, îmbrăcați pentru sport și vopsiți pe față cu tot felul de culori.

filmare-aeriana-the-color-run-fotoaerian
Credit foto: Color run

Radu Condrea, unul dintre organizatori, a vorbit în exclusivitate pentru  Sports Business Academy despre acest eveniment. Absolvent al ANEFS, cu master în Management şi Marketing Sportiv, Condrea a colaborat și cu Bucharest Running Club, organizatorul Maratonului Bucureşti, într-un proiect de voluntariat care se numeşte „Voluntar în Sport”.

Scopul nu e să alergi, ci să te distrezi

„The Color Run e cea mai frumoasă poveste profesională din viaţa mea”, a mărturisit Radu Condrea. „Este un eveniment de Sport şi Entertainment care are la bază o probă de alergare pe distanţa de 5 km, necompetitivă, iar prima ediţie a avut loc în 2014. Noi am început să lucrăm din 2013, iar în America era din 2012. Deci,  după doi ani, un eveniment internaţional francizat venea în România. Scopul nu este să alergi foarte tare şi repede, ci să te distrezi cât mai mult. Ce facem noi? Îi colorăm de sus până jos în diverse culori” – explică Radu Condrea numai pentru participanții la SBA.

7 din 10 participanți, în premieră la o alergare de 5 km

În 2014, în zona de running nu existau decăt evenimente competitive: maraton, cross-uri. „A fost o provocare pentru noi, să vedem dacă oamenii vin la așa ceca, dar şi pentru piaţa de running, pentru că a atras participanţi care nu au alergat niciodată 5 km. 68% dintre participanţi, adică 7 din 10, au început să alerge datorită The Color Run. E un eveniment în primul rând sănătos, recomandat şi de doctori, dar e şi un mod plăcut de a petrece timpul alături de prieteni sau colegi, chiar şi alături de cei care nu aleargă de obicei”, a considerat speakerul.

La The Color Run, toată lumea e foarte relaxată, nefiind o cursă competitivă. De asemenea, nu sunt reguli. Trebuie doar să te îmbraci în alb şi să parcurgi cei 5 km.

Un eveniment cu lipici și… sclipici

În 2014, The Color Run a fost în 4 oraşe, apoi a rămas la 3, cu 10.000 de participanţi. Primul eveniment a fost pe 26 aprilie 2014, în Parcul Tineretului, a rămas în memorie ca fiind cel mai tare eveniment The Colour Run din istorie. În total, au fost 14.

Citeste si...  Răducioiu aleargă la Maratonul Internaţional Bucureşti pentru dreptul la educaţie al copiilor

În primul an – Bucureşti, Cluj, Mamaia şi din nou Bucureşti. Este cea mai mare serie de evenimente de alergare din lume şi funcţionează peste aşteptări şi în România.

În 2015, au existat două concepte de eveniment: unul de zi şi unul de noapte, pentru a diversifica oferta. La cel de zi, Shine Tour, pe lângă pudra colorată, a fost şi o zonă cu sclipici, care le-a plăcut foarte mult participanţilor, în majoritate de sex feminin.

The-Color-Run-Night-2
Credit foto: Color run

Apoi, în Bucureşti a fost adus primul eveniment The Color Run Night din Europa, pe Kiseleff, în care pudra e fluorescentă, cu lumini UV. La acesta, în locul publicului format din familii, este prezent un public format din adolescenţi. În Piaţa Constituţiei, s-au înregistrat 7500 de participanţi, o creştere de 70-80% faţă de evenimentul anterior, din 2014.

Cei mai fericiți 5 km din lume

„În 2016, ne-am dat seama că avem nevoie de un concept nou, pentru a atrage cât mai mulţi participanţi. Statistic, din cei prezenţi, cei care nu au mai fost anii trecuţi la eveniment sunt mai mulţi decât cei care au mai fost. Acest nou concept s-a numit Tropicolour, tropical, cu iz de vacanţă, cu mai multă distracţie, şi o nouă zonă, cu mai multe culori, un curcubeu de culori. Am avut un nou kit (o ghirlandă hawaiană) şi o nouă temă care îi facea pe oameni fericiţi. Cei mai fericiţi 5 km din lume. De la prima ediţie, sponsorul principal a fost Dero. Acesta oferea ghirlanda participanţilor, fiind un moment foarte bun pentru el, ca sponsor. Am mai oferit tricou şi medalie, diferită de la an la an, pe care o primesc toţi participanţii. Am avut 4 Tropicolour şi 2 The Colour Run Night. Piaţa Constituţiei, 10.000 de oameni, sold-out cu 3 săptămâni înainte, deci a funcţinat foarte bine”, concluzionează Radu Condrea exclusiv pentru Sports Business Academy.

Vom publica în zilele următoare partea a doua a expunerii lui Radu Condrea la Sports Business Academy despre superevenimentul The Color Run, în care vă vom prezenta cifrele afacerii și vă vom spune de ce este acesta extrem de atractiv pentru sponsori.

Afla despre iCsolutions – Solutii 100% Naturale pentru diferite conditii de sanatate

------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul:
- lasă un comentariu mai jos sau intră în Comunitatea SPORTescu de aici, iar dacă exista un subiect care te-ar interesa mai mult te rugăm să ni-l comunici pe adresa redactiei;
- dă Share și transmite-l prietenilor tăi, poate și ei vor să-l citească.
Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor. Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și link către această pagină.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Loading Facebook Comments ...