Nebunie: Stadion arhiplin la Euro Women’s 2022. Povestea ascensiunii fotbalului feminin

Nebunie: Povestea ascensiunii fotbalului feminin, care înregistrează audiențe tot mai ridicate de la an la an. Au fost peste 85.000 de oameni la finala Euro Women’s 2022!

Mai precis, 87.192 de spectatori au venit pe Wembley la finala Euro Women’s 2022 dintre Anglia și Germania! Gazdele competiției au învins cu 2-1 după prelungiri, golul victoriei fiind marcat in minutul 110 de Chloe Kelly, într-o atmosferă electrizantă!

Cum s-a ajuns aici

Tom Prosser, director executiv la SPORTFIVE, una dintre cele mai mari agenții de marketing din lume, care deține drepturile de reprezentare în relația cu sponsorii a peste 60.000 de entități sportive și atleți individuali, a explicat la Sports Business Academy.

Ca să ințelegeți cu cine avem de-a face, vă spunem că printre partenerii SPORTFIVE se află: Juventus Torino, Dortmund, Chelsea, Liverpool, Lyon, LA Lakers, FIFA, UEFA, CONCACF.

Prosser a povestit la SBA cum a procedat pentru ca audiențele dezamăgitoare înregistrate la Euro 2017 de fotbal feminin, desfășurat în Olanda, să se transforme în cifre record cu ocazia turneului final de anul trecut, din Anglia.

Misiunea principală a SPORTFIVE, potrivit înțelegerii avute cu UEFA, a fost găsirea a cinci parteneri naționali pentru Regatul Unit, care să sponsorizeze turneul final împreună cu partenerii comerciali exclusivi ai forului fotbalistic continental.

Specialistul în marketing sportiv a prezentat planul de lucru, format din cinci momente general valabile pentru un asemenea demers:

  1. Crearea „catalogului” de vânzare;
  2. Analizarea pieței;
  3. Identificarea brandurilor;
  4. Contactarea brandurilor;
  5. Negocierea și activarea.

Multe scaune goale la ediția precedentă

„Precedentul turneu, din Olanda, avusese multe scaune goale, trebuia să facem cumva ca acea situație să nu se repete. Ne-am axat în primul rând pe o strategie de a crește fotbalul feminin la modul general, prin identificarea partenerilor care pot ajuta, printr-o mai mare participare – să convingem mai multe fete să practice acest sport, prin mărirea audiențelor – să convingem mai mulți bărbați să se uite la fotbal feminin – și prin creșterea gradului de incluziune și de încredere – să convingem familii întregi să vină în tribune, prin combaterea ideii că pe stadion sunt huligani care se îmbată”, a spus Tom Prosser.

Vezi și:   Ion Alexandru, redactor șef la Eurosport România: „Țopescu a fost un mentor inegalabil”. Cum poți deveni comentator sportiv

Instrumentele principale folosite de SPORTFIVE au constat în campanii digitale care au construit curiozitatea vizavi de turneul final, în evenimente de PR reflectate în media, în colaborare cu BBC, în coopotarea unor ambasadori și influenceri, în programe speciale în școli.

Dintre partenerii comerciali naționali, cel mai puțin au durat discuțiile cu Gilette, brand care mai sponsorizase competiții de fotbal feminin. În trei luni s-a semnat contractul. Ceilalți patru parteneri (Lego, Starling Bank, LinkedIn și Pandora) au sprijinit în premieră la organizarea unei asemenea competiții.

Audiență mai mare decât la finala băieților!

Fiecare partener a contribuit la mediatizarea Euro 2022 în rândul publicului său prin campanii digitale și produse lansate special cu această ocazie. Rezultatul?

Finala Campionatului European de fotbal feminin 2022 a avut, după cum vă spuneam, 87.192 de spectatori pe Wembley, mai mulți decât finala Euro 2020 la masculin, la care au asistat 67.173, deoarece mai multe sectoare ale stadionului au fost închise atunci din cauza pandemiei de coronavirus.

Dincolo de audiența record, site-ul BBC a înregistrat 15,5 milioane de vizitatori în perioada turneului, iar aplicația dedicată a fost accesată de 26,5 milioane de ori. Tribunele au fost ocupate în procentaj de 79%. De asemenea, petrecerile organizate pentru fani în cele 9 orașe care au găzduit meciuri au avut 217.733 de participanți.

„Mai este multă muncă de făcut, jobul nostru este să continuăm să identificăm branduri care să se asocieze cu fotbalul feminin. Cum facem acest lucru? Vorbim despre egalitatea de gen și abordăm companii cu CEO femei. Dacă oamenii de marketing sunt foarte ocupați sau nu văd rostul de a investi în fotbal feminin, rolul nostru este să le arătăm de ce ar trebui să facă asta”, a mai specificat Tom Prosser la cursurile Sports Business Academy.

------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul intră în Comunitatea SPORTescu de aici și distribuie-l către prietenii tăi. Poate și ei vor să-l citească. Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor. Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ către articolul respectiv.

LĂSAȚI UN MESAJ

Loading Facebook Comments ...