Imunizarea prin baschet, salină și vitamine pentru peste 400 de copii. Aceasta este una dintre reușitele lui Ionuț Urzeală, unul dintre tinerii de succes din antreprenoriatul sportiv, fondator al proiectelor iSports Ploiești și Ploiești Basketball.
Cum s-a schimbat managementul sportiv în pandemie, ce este necesar să se întâmple pentru a găsi parteneri care să sponsorizeze un club, plus „tips and tricks” despre cum se vinde imagine prin sport… Toate acestea le puteți afla în interviul de mai jos.
Ultima dată când am vorbit, Ploiesti Basketball era una dintre cele mai bune școli de baschet din Ploiești. Moto-ul tău este „Mereu având voința de a evolua”. Cum a evoluat proiectul în ultimul timp?
În momentul acesta, proiectul lucrează fără mine, asta este ce mi-am dorit. Avem coordonator pe fiecare secție: baschet, dansuri, ciclism, handbal. Baschetul este în continuare cea mai preponderentă secție din club. Avem departamente de financiar, marketing, HR, Customer Care, urmează de vânzări. Aceasta este evoluția de anul acesta… În afara departamentului de vânzări, care o să vândă imagine prin sport, vom avea un plan de dezvoltare a antrenorilor. Vor fi cursuri de pedagogie și cursuri de specializare, fiecare pe activitatea lui.
Avem nevoie de specialiști
Vom aduce specialiști la noi. Pentru pedagogie, deja am convenit cu Universitatea de Petrol și Gaze din Ploiești. De exemplu, la baschet am avut în bootcamp un antrenor din Spania, care, în afară de clase, a făcut câteva ore și cu antrenorii noștri, workshopuri… La handbal, încă suntem în formare, la ciclism avem probabil unul dintre cei mai buni specialiști în club, aici nu avem nevoie decât de pedagogie. Vorbim de Marian Frunzeanu, care este multiplu campion și scoate campioni pe bandă rulantă. La dansuri, am recrutat vara aceasta două fete noi, care vor intra într-un program educațional de creștere.
Cum s-a schimbat managementul sportiv pe timp de criză?
Ce pot să spun, din pătrățica noastră, e faptul că am încercat, cât de mult posibil, chiar dacă de multe ori nu am avut activitatea dorită – și nici acum nu o avem, pentru că nu putem să intrăm în săli așa cum am vrea – am încercat să ținem toată echipa în activitate 100% și am și reușit să facem asta. Prima oară, ne-am mutat cu antrenamente online, apoi am făcut antrenamente unu la unu. Iar în faza următoare – antrenamente de câte șase și apoi de câte zece, conform regulilor. Unul din minusurile pe care le-am simțit a fost lipsa competiției, care ne facilita planuri de marketing față de sponsori.
Activități în parcuri industriale
Cu toate acestea, am avut în continuare activitate dedicată pentru sponsori. Am setat ultimele campanii plătite pentru sponsorii noștri în parcuri industriale, unde noi să facem brand awareness și să povestim despre activitatea lor, prin prisma noastră, pentru potențialii parteneri. Înainte, ne era mult mai ușor, pentru că existau competiții, unde puteam să invităm anumiți oameni, pe care ei îi urmăreau și îi conectam acolo.
Este foarte important să ai contact față în față pentru a convinge pe cineva să bage bani într-un proiect. În perioada asta, a fost mai greu. Ce se poate face pentru a compensa lipsa întâlnirilor directe?
Am început să lucrăm foarte mult pe mail. Și important e să ne auzim. Eu țin foarte mult să ne găsim, să ne vedem, să ne cunoaștem, să știe toată lumea că nu vrem sponsori, ci vrem parteneri, cărora să le oferim lucruri, nu doar să primim sponsorizări din partea lor.
Imagine prin sport
De fiecare dată, oferim imagine prin sport, brand awareness pentru ei, cum au nevoie. Țin foarte mult să îi cunosc pe toți, pentru că doar așa îmi pot da seama ce pot să le ofer. Am început să culegem roadele activității în sensul acesta, fiindcă sunt sponsori care au ajuns să vină să ne spună: „Ionuț, vrem să lucrăm cu voi pentru că am văzut ce ați făcut pentru X și vrem și noi la fel”. Sunt foarte mândru de treaba aceasta. Dacă mă întâlnesc cu ei și văd ce au nevoie, le pot face planuri de marketing personalizate, pentru ca ei, în afară de imagine, să aibă rezultate, să găsească parteneri, să se mândrească cu imaginea lor în fața partenerilor, să facă business.
Apropo de vizibilitate, cum ți se pare baschetul fără spectatori?
Nici înainte nu erau foarte mulți spectatori. Din păcate, sunt puține cazurile în care se pune accent pe public. Le numeri pe degete: Cluj, Sibiu, Oradea un pic, în rest ceilalți nu suferă. Suferă poate iubitorul de baschet care nu se mai duce la sală. Văzând competiții cu public, locurile fiind limitate, la nivel de țară, la Liga Națională, dar și la juniori – noi aveam mulți spectatori la juniori – putem să introducem bilete cu loc, iar aceste bilete să fie rezervate.
Imunizarea copiilor prin exerciții de respirație, de mobilitate și de echilibru în salină
Toate lucrurile astea sunt neplăcute… Noi acum avem o situație în care nu putem să intrăm în săli… Ce am făcut? Am ieșit afară și, săptămânile acestea, înainte de sezonul rece, am lucrat pentru imunizarea copiilor. În loc să facem antrenamente de baschet, facem un antrenament de rezistență. Îi dăm în plus copilului o vizită la o salină urbană, o apă și o vitamina C efervescentă și iarăși un antrenament în care introducem activități care să le crească rezistența.
Acestea sunt găselnițele de acum, când a început sezonul rece și tuturor le e teamă că răcesc, pentru că se face frig. Nu răcim pentru că se răcește vremea, răcim pentru că nu mai suntem expuși la soare, pentru că nu mai mâncăm ce trebuie, pentru că nu mai avem legumele pe care le aveam până acum, pentru că… multe.
Noi lucrăm în acest sens. Și în momentul ăsta, când vorbim noi, avem copii care merg la salină și fac exerciții de respirație, de mobilitate și de echilibru, toate într-o salină urbană care ne-a devenit partener. Am umplut-o, practic, în tot programul ei. Așa cum pentru secția de dansuri avem o sală cu aer purificat salin, sperăm ca în toate celelalte secții să avem un mare plus și să vină părinții să ne mulțumească, peste o lună, două, trei, șase luni, să ne spună: „Domnul Ionuț, mulțumim, copilul nostru nu a mai răcit anul acesta. Ne bucurăm că am făcut investiția de a veni în cadrul clubului dumneavoastră. Nu am mai dat bani pe pastile”. Eu nu am mai răcit de 10 ani.
Care e secretul?
Am grijă ca în fiecare seară să am un efervescent de multivitamine, vitamina C, calciu, magneziu. Ies la plimbări intenționat la soare, pentru vitamina D. Și fac exerciții de rezistență, alerg, fac cardio mai mult decât o făceam înainte. Și mâncat fructe și legume – am uitat să spun! În a treia săptămână după ce mergem la salină, le dăm vitamina și mergem din nou la salină. În ultima săptămână din lună, le dăm obligatoriu copiilor, la toate antrenamentele, fructe cu vitamina C: mere și limonade. Astea le facem fără să cerem niciun ban în plus.
Niciun copil din club nu a răcit!
Avem peste 400 de copii în momentul acesta în club, în condițiile în care, când am intrat în pandemie, aveam peste 500. Niciun copil care a făcut toată vara activitate nu a avut un strop de răceală, nu mai vorbim de COVID-19.
În ultimul timp, în România s-au făcut niște pași în domeniul business-ului sportiv. S-a înființat Sports Business Academy, care a ajuns la a 6-a ediție. Lumea dorește să se educe în acest sens. Din ce observi, s-a schimbat atitudinea patronilor de companii față de imaginea prin sport?
Eu sunt o picătură într-un ocean mare. Această activitate de comunicare prin sport și de marketing sportiv, foarte mult accent s-a pus la Sports Business Academy pe treaba asta, este o pajiște necălcată, neatinsă. Noi suntem printre puținii care facem treaba asta la nivel local, în primul rând, și avem rezultate. Ne mișcăm. Dacă eu îmi permit să angajez vânzător de imagine prin sport înseamnă că avem rezultate. Astăzi am semnat un contract de 10.000 de lei, în condițiile în care doamna director de acolo mi-a spus că nu vrea articol în presă și nu vrea anunț pe site. Oferă niște chestii, facem niște lucruri, facem echipament pentru copii. Nu vrea să aibă expunere. Va trebui să o conving să facă ceva în sensul acesta.
Cui recomanzi să urmeze cursurile SBA?
Avem așa: departamentele de marketing ale companiilor. Departamentele de marketing care vor să inoveze, sau care în segmentarea lor de piață au profile de oameni care urmăresc sau iubesc sportul… Asta pentru specialiști. De partea cealaltă, ar trebui cluburile să trimită reprezentanți, în funcție de posibilitățile lor, fie managerii cluburilor, fie oameni de marketing. Acum, ca să mă fac 100% înțeles, oamenii de marketing nu sunt acei oameni care fac postări pe Facebook. Oamenii de marketing sunt cei care fac planuri de marketing care includ acele postări pe Facebook. Cel care face postarea pe Facebook este un om care se pricepe la Social Media și face imagine pe rețelele de socializare. Nu trebuie confundat cu omul de marketing.
„Orice om dintr-un club sportiv are ce învăța de la cursurile SBA”
Revenind… Cui i-aș recomanda? Din punctul meu de vedere, care am fost 4 ani la rând la Sports Business Academy, cred așa: specialiști de marketing ale căror segmente de public sunt iubitorii, posibilii practicanți de sport. Sau care au afinitate față de sport. Dacă a jucat în școala generală baschet, este posibil să cumpere mai repede de la tine decât de la altul, dacă pe tine te-a văzut aproape de o echipă de baschet.
După aceea, eu cred că orice om dintr-un club sportiv, mai puțin antrenorii, are ce învăța la cursurile Sports Business Academy. Temele sunt diverse și este un mix acolo pe care Cristi Gheorghe (n.r. – fondatorul SBA) ar trebui să îl aranjeze și pe teme. De exemplu, eu am departament de Resurse Umane care ar putea să vină să vadă, cum am văzut eu în primul an, o organigramă de la Real Madrid, de la Arsenal… Să își facă idee despre cum ar trebui să existe o structură în club. Eu le-am arătat fetelor noastre. Am ținut foarte mult să avem departament de HR în club.
Anul acesta ești din nou lector acolo. Despre ce vei vorbi?
Despe cum recrutăm specialiști în posturile necesare și despre vidul de specialiști pe care trebuie de multe ori să îl umplem cu abilități conexe. Și despre imagine prin sport, despre cum să vindem imagine prin sport. Voi veni cu un upgrade la prezentarea din urmă cu doi ani. Voi da niște Tips&Tricks pe acest subiect. Acum doi ani, nu luasem în calcul această componentă de networking de care ai nevoie ca să faci treaba asta. Lumea trebuie să te cunoască, lumea trebuie să știe de tine, trebuie să fii consecvent, trebuie să fii perseverent. Dacă ești doar acolo, o flacără, și arzi un pic, s-ar putea să nu ai succesul pe care ți-l dorești.
Vă puteți înscrie aici la cursurile Spors Business Academy, care încep pe 14 octombrie!
------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul intră în Comunitatea SPORTescu de aici și distribuie-l către prietenii tăi. Poate și ei vor să-l citească. Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor.
Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ către articolul respectiv.
[…] Imunizarea prin baschet, salină și vitamine: peste 400 de copii nu… […]