Cristian Gheorghe (38 de ani) este omul care a pus bazele primei academii de sport și business din Europa de Est, acreditată acum la nivelul Uniunii Europene. „Dinamo arde și este încă vie pentru că are în spate suporteri fantastici”, spune Cristian în interviul ce urmează.
El ne vorbește în interviul de față despre marii sportivi cu imagine din România, cum pot ei fi marketați, modul în care pot câștiga bani, cum trebuie să acționeze pe rețelele sociale, unde găsesc informații, de unde trebuie să înceapă. Discutăm și despre marile acțiuni ale suporterilor din România, care au ajuns să facă mai multe pentru echipa lor, ca imagine, decât clubul însuși!
Am văzut una din ultimele tale postări, cu prezența ta la European Management Conference. Ai spus că nu suntem departe. În ce sens nu suntem departe?
Partea faină este să vezi că tu făceai niște lucruri acum 8 ani și anumite zone din industria din Vest le descoperă abia acum…
Spune-mi ceva la concret…
De la partea cum se face Return on Investment, de comunicare a mărcilor prin sport, partea de sponsorship, de publicitate, inclusiv de felul în care analizezi partea de online, Youtube, afișare video, care acum este în vogă. Sunt segmente cu care România poate să fie umăr la umăr cu cei din Vest, chiar dacă nu are o industrie care să o susțină la nivelul celor din Vest. Am văzut foarte multe studii făcute pe țări unde există putere financiară mare, atât pe partea de putere de cumpărare a fanilor, dar și pe zone în care industria propriu-zisă este foarte puternică.
Pe zona de cercetare suntem în ritm cu cei din Europa de Vest!
Te referi strict la marketing sportiv?
Da, marketing sportiv, management sportiv. Au fost multe teze de doctorat, ceea ce mi-a plăcut, pentru că în România nu prea ai de unde să citești. Chiar dacă avem Universitatea de Educație Fizică și Sport, am observat că lucrările de doctorat merg în zona de pregătire fizică, în altă zonă decât Marketing și Management sportiv, pentru că sunt foarte puțini specialiști în România sau oameni care și-au dedicat timp în această zonă.
În Europa de Vest, a fost o surpriză plăcută. Am văzut foarte multe cercetări, foarte multe studii, de la ce înseamnă turismul sportiv… foarte multe lucruri faine. Am rămas puțin surprins, pentru că nu mă mai lovisem de nivelul ăsta. A fost un nivel foarte ridicat pe partea conferinței, dar, pe de altă parte, e clar că nu suntem departe. Sunt lucruri pe care chiar le-am făcut înaintea multora de acolo. În discuțiile avute anul acesta cu instituții puternice din Vest, ei au realizat că, poate părea incredibil, făcusem lucruri cu 4-5 ani înainte față de ce propun ei acum. Ceea ce înseamnă că pe zona de cercetare, pe partea de educație, avem o capacitate bună de a inova, de a fi în același ritm cu cei din Vest.
Chestiunea importantă, unde mi se pare în continuare o zonă precară, este partea în care vrem să aplicăm lucrurile. Noi, ca și industrie, suntem deficitari.
Sunt dornice cluburile și federațiile să facă așa ceva, sunt receptive?
Încă nu suntem în acel punct.
„E nevoie de investiții serioase”
Știi cluburi și federații care ar vrea să facă așa ceva sau măcar să-și propună?
În momentul de față, nu. Am mai văzut câteva exerciții, dar erau exerciții de imagine, adică voiau să arate că fac ceva, în zona de cercetare și de parte educațională. Dar mi-am dat seama că la un moment dat pot aduce și inovație. Cercetarea și partea de doctorat îți aduc la un moment dat inovație, pe care o poți folosi și poți câștiga timp față de ceilalți.
Când noi abia începem, cei de afară trec la pasul următor…
Nu, se lucrează în același ritm, doar că noi nu suntem conștienți și nu am făcut investiții aici. Până la urmă, toată zona asta e o investiție serioasă de timp, sunt oameni calificați, profesioniști, e un alt nivel. Sunt mai multe straturi. Sunt profesioniștii din industrie, pe care îi vedem la cluburile mari din Vest, dar avem și noi profesioniști. Apoi, sunt oameni care creează, luptă să inoveze, vin și fac cercetare. În zona asta, în România, am fost noi și încă două-trei persoane care au mers în această direcție atât de departe.
Și cum putem să facem să convingem cluburile că au nevoie de așa ceva?
Una dintre idei este ca, la un moment dat, cluburile să conștientizeze că au nevoie de parteneriate în zona aceasta cu universități din țară. La rândul lor, universitățile să fie deschise pe partea de cercetare, de inovare în sport. Împreună, cluburi și universități. Cei de la „U” parcă sunt împreună cu una sau două universități din Cluj, dar nu știu cât de departe au mers în direcția asta. Eu, personal, nu am un exemplu.
Noi suntem pe facebook, în Vest s-a trecut deja la nivelul 3
Spuneai de marile cluburi care fac lucrul acesta. Am văzut tot la tine graficul marilor cluburi cu abonații lor pe rețelele sociale. Am observat că grupările mari stau foarte bine pe Instagram. Noi abia am pornit-o cu Facebook-ul, cât de cât…
În ultimii ani, am mai discutat pe tema asta. Am vorbit de Instagram, dar deja am văzut Tik Tok. Urmăresc Bayern Munchen acolo și urmăresc câțiva fotbaliști de top. Este simplu: există departamente specializate, merg pe trend, fac analize pe consumatori, se uită cu atenție unde sunt fanii și de unde pot câștiga fani și investesc în zona respectiva. Noi, exact cum ai spus, suntem pe Facebook și nici acolo nu strălucim. Am început, suntem mult mai bine, în fiecare an am fost mai bine, doar că noi suntem pe Facebook, iar ei se pregătesc de nivelul 3, de Tik Tok.
Și FCSB sau CFR de ce nu ar face lucruri de genul acesta?
Cred că este strict legat de strategia lor și de felul în care văd investiția în comunicare și marketing. Peste tot trebuie investiți bani. Partea în care discutăm doar de niște postări a trecut, este clar că rețelele sociale în timpul pandemiei au reușit să concentreze o mare parte din piață. Lumea s-a mutat pe mobil. În mod cert, știm că orice postare nu mai produce trafic dacă nu îi dai și un boost, dacă nu plătești promovarea. Nu mai este doar „scriem articole și facem postări”. Am depășit partea asta. Rețelele nu ne mai lasă să le folosim organic. Reach-ul organic este foarte mic, ca atare trebuie să investim.
Toate rețelele fac asta sau doar Facebook-ul?
Din ce se pare, cam toate rețelele se pregătesc să facă asta. Inerent, când începi să creionezi o strategie pe 3-4-5 ani, sau chiar pe un an, va trebui să îți asumi niște bugete și parte de promovare a postărilor. Nu mai e simplu. Nu mai e doar „avem o comunitate și o strângem într-un loc”. Nu mai e așa.
Cluburile de la noi sunt obligate să fie pe Youtube!
La noi există un studiu al cluburilor pe rețelele sociale sau vreți să faceți?
Sports Business Academy a realizat câteva studii pe tema asta, pe ce înseamnă cluburile pe partea de Social Media. Din ce țin eu minte, cluburile din România nu existau pe Youtube, ceea ce e trist, pentru că Youtube e canalul de Social Media al lui Google și e ciudat să nu fii pe Youtube, pentru că produci partea de SEO. S-ar putea să vorbim prea tehnic pentru mulți oameni din sport, dar ești obligat să fii și pe Youtube, nu poți fi doar pe Facebook, mai ales pentru cei care produc video. Țin minte că la ultimul studiu a reieșit faptul că majoritatea nu avea canal de Youtube.
Se poate produce conținut valoros: de la antrenamente, prin interviuri. Dar, din nou, discutăm de oameni specializați și de oameni care să fie focusați pe zona asta.
Nu doar un om care să le facă pe toate și, de fapt, să nu facă mai nimic…
Momentan, sunt multe cluburi care nu au nici acel om care încearcă să le facă pe toate.
La SBA, vine principalul specialist pe Tik Tok din România
Pe SBA, ce chestiuni interesante găsim anul acesta?
SBA aduce pentru prima dată în prim plan, în sportul românesc, Tik Tok. Îl avem ca invitat pe unul dintre principalii pioni și specialiști din România pe Tik Tok, Mih Lovin. El ne va explica la cursurile SBA cum funcționează Tik Tok și cum poate fi folosit în sport. Momentan, nimeni nu a deschis subiectul. Suntem primii care o facem și o facem cu cine trebuie.
Apropo de cluburi, am văzut la Poli Timișoara o prezentare foarte frumoasă, în Liga a 2-a, la tricouri. De ce nu fac și cluburile din Liga I așa ceva?
Din câte știu, suporterii se află în spatele campaniei de la Timișoara. Ideea este că avem câteva execuții foarte faine în sportul românesc și în general pleacă de la suporteri. Oameni pasionați, oameni care vor să își lase amprenta, care vor să arate că sunt peste ceilalți. Așa este și cazul Timișoarei. Sau așa cum a făcut DDB tot anul trecut. Dinamo arde și este încă vie pentru că are în spate un grup al suporterilor fantastic, care a ajutat cu bani poate în cea mai grea perioadă a clubului, iar acțiunile lor se traduc exact în zona asta de pasiune, de dorință de a arăta că sunt cei mai buni.
Fanii lui Dinamo au vrut să arate că acest club este cel mai important din România!
Dar echipa nu mai e printre cele mai bune...
Poate și din cauza asta au ieșit fanii în față, Dinamo neavând performanțe sportive la nivelul lui FCSB. Dar iată că nu contează, contează percepția – este clar că ei au mutat războiul lor în zona în care au vrut să arate să sunt superiori și că reprezintă cel mai important club. Asta au făcut suporterii la Dinamo, ceea ce este senzațional, mai ales într-o industrie sportivă în care nu avem foarte multe exemple de genul acesta. Parcă seamănă mai mult cu ce se întâmplă în Vest decât în Est, nu neapărat în România. Ce au făcut ei este senzațional.
Alte exemple?
Văd în continuare exemplul Timișoara și mai sunt câteva cluburi… Craiova… Unde suporterii fac diferența pe partea de brand. Fac o treabă excepțională, fiindcă fac poziționări. Prin munca lor, prin sacrificiul lor fac poziționări de brand, poziționări pe tot ceea ce înseamnă în mintea românilor un brand puternic.
Burse pentru fotbaliști, acces gratuit pe platformă
Sunt pe SBA și niște burse pentru fotbaliști, s-a făcut un parteneriat cu AFAN. În ce constau exact bursele?
În pandemie am realizat foarte multe parteneriate. În perioada lockdown-ului am oferit acces gratuit pe platforma de e-learning, prin câteva parteneriate alături de Federația Română de Handbal, de Federația Română de Baschet. Au mai fost asocieri cu diverse comunități, inclusiv cu Ionuț Rada. Am lansat campania „10 pentru tine”, însemnând că mai bine de trei luni toți iubitorii de sport din România au avut acces gratuit la tot ce a reușit sa coaguleze Sports Business Academy pe platformă. În perioada respectivă s-au înscris peste 1.000 de cursanți, ceea ce este de apreciat. Astfel am hotărât să continuăm linia de parteneriate. Inclusiv discuția cu AFAN a pornit în acea perioadă. Noi doar am concretizat acum și am făcut anunțul.
„În educație, trebuie să pui cărămidă cu cărămidă și să ai răbdare”
Crezi că sunt interesați fotbaliștii români de așa ceva?
Este o discuție lungă. Putem să ne lamentăm, să spunem că nu sunt interesați, că nu doresc, nu vor, nu participă ș.a.m.d. Cred că în educație trebuie să fim proactivi. Așa cum noi atingem în acest an borna 6, însemnând 6 ani de SBA, puteam să nu facem nimic, dar cred că în educație trebuie să pui cărămidă cu cărămidă și să ai răbdare. Putem să avem schimbări de mentalitate în rândul fotbaliștilor din România, doar că trebuie muncit și trebuie ușor-ușor început.
E o problemă reală că nu avem în momentul de față în sport prea mulți autori de conținut, adică, dacă ai vrea să faci un curs, nu sunt foarte mulți oameni care pot să scrie un curs la nivelul anului 2020. Cărți mai sunt, mai găsim, dar trebuie să înțelegem că sunt anumite zone în care informația trebuie să fie comestibilă. Mai ales pentru sportivii care sunt încă în activitate, trebuie gândite programe și proiecte potrivite momentului în care se află ei și care să îi direcționeze și să îi ajute în ceea ce urmează să facă. Ceea ce e de apreciat este că – și am simțit asta, nu o spun doar ca PR – AFAN chiar își dorește să construiască.
Din discuțiile cu AFAN, ei chiar mi-au spus că au propus proiecte. Lucrurile se întâmplă, doar că trebuie să înțelegem că nu este o chestiune așa simplă.
Ei în primul rând trebuie să îi facă pe fotbaliști să conștientizeze că au nevoie să se educe…
În educație, după 6 ani de experiență, ai nevoie de două elemente: de un transmițător bun și de un receptor care să fie deschis. Mai avem mult de muncit la mentalitate și este un efort comun. Nu putem spune că mingea este doar la Sports Business Academy sau că este doar la AFAN sau la o anumită federație. Realitatea este că îți trebuie în primul rând să ai constanță în tot ceea ce faci, nu doar o dată la doi ani, nu o dată la trei ani, trebuie să faci lucrurile consecvent. Săptămânal, lunar, să vii cu informație, să susții informația, să oferi conținut. Nu este deloc ușor.
Cred că avem nevoie să ne întoarcem și către mentorship.
Ne lipsește partea de mentorship în sport…
O soluție pentru sportul românesc
Ce înseamnă mentorship, pe înțelesul tuturor?
Este ca și cum am avea un om cu 20-30-40 de ani experiență și care își ia pe lângă el un grup de sportivi sau tineri, discută cu ei o dată la două săptămâni și încearcă să îi canalizeze astfel încât să le crească performanța, atentie nu vreau sa deviez in coaching. De la fotbal, la baschet, la handbal ne lipsește această direcție care deja pe zona de business există. Partea de mentorship există în business, cumva trebuie să o transferăm ușor-ușor și în sport, cu toate că, dacă e să ne gândim bine, ea s-a dus în business din sport.
Avem câțiva oameni în fotbal, nu mai sunt așa mulți, pe partea de antrenorat la copii și juniori. Pe de altă parte, sunt foarte mulți jucători care intră în antrenorat, ies din cariera de fotbaliști, sunt foarte mulți tineri care vor să îmbrățișeze o meserie în zona asta și realitatea este că ai nevoie, la un moment dat, de un ghid. De un ghid cu experiență, un om care să te ajute să calci mai ușor pe drumul tău. La noi în sport, o dată că nici nu îi respectăm pe oamenii cu experiență, nici nu vrem să îi ascultăm, și în același timp nici nu îi folosim. Cred că sunt multe cazuri. Mulți au ieșit la pensie…
Cine ar trebui să îi folosească?
Vorbim de cluburi, de federații, cred că întreaga industrie trebuie să o facă. Faptul că, ok, digitalizarea, partea de online, aduce multe schimbări nu înseamnă că trebuie să eviți o generație cu mult mai multă experiență decât tine. Doar pentru că ei nu știu să comunice digital. Ei au alte valențe, au alte calități ce pot fi folosite.
Cum anii trecuți discutam despre antreprenoriat în sport și am fost primii care am vorbit despre acest subiect, așa cum în fiecare an am venit cu câteva elemente de poziționare diferite, și acum spun cu responsabilitate: cred că o soluție pentru sportul românesc ar putea fi partea de mentorship. Să aducem înapoi oameni cu mare experiență și care măcar să aibă discuții constante cu cei care sunt la început de drum.
Fostele glorii trebuie reactivate!
Adică și foste glorii?
Da! Este extrem de important să ai un minim ghidaj.
Și încă mai avem în viață, campioni mondiali la handbal… Cupa Campionilor Europeni și la volei, la handbal, la fotbal.
Foarte mulți.
Trebuie și investit…
Eu am avut discuții cu mulți oameni care sunt în momentul de față retrași din diverse zone din sport și toți au fost foarte deschiși în a împărtăși, în a discuta.
Ca să ai o muncă în mod constant, trebuie să fii și plătit…
Atenție! Sunt oameni pasionați, cred că dacă cineva o să le ceară ajutorul, ei îl vor da.
În afară de Simona Halep și de Cristina Neagu, mai avem sportivi marketabili în România?
Sunt foarte mulți, chiar este o perioadă bună pentru aceasta zona din industrie. Au fost foarte multe proiecte în ultimii doi ani, ceea ce este foarte important pentru noi. Cred, însă, că putem să venim cu dublu sau triplu față de ce există acum, ca și nume, ca și personalități. Doar că trebuie să ținem cont că, la rândul lor, marketerii pot să aleagă din mai multe industrii, nu numai din sport.
Sportivi care știu să folosească Social Media
Nu prea mai avem performanțe în sport, de aceea spuneam că nu prea mai sunt sportivi…
E adevărat, dar aici trebuie să ținem cont că, așa cum au apărut foarte mulți influenceri, de nicăieri, doar oameni care știu să folosească foarte bine Social Media, la fel, pot apărea și câțiva sportivi. Și aici îți dau un exemplu cu un cursant al nostru de anul trecut și cu care mă mândresc foarte mult, Ionuț Rada, care face lucruri fabuloase, a făcut și în pandemie, și după, și acum. Comunică extrem de bine online, a început să folosească foarte bine canalele de pe Social Media. Chiar spectaculos, eu sunt încântat de ce face.
În mod cert, mai pot fi și alții. Și Drăgulescu a făcut lucruri extraordinare în perioada asta. Iată că sunt exemple! Sportivi, în principal, care au reușit să intre și să comunice exact ca niște influenceri de succes.
Poate și dintre sportivii care s-au lăsat, nu? Adică nu trebuie să fii neapărat în activitate.
Sigur, doar că trebuie să respecți caracteristicile a ceea ce înseamnă un influencer. Trebuie să produci în fiecare zi conținut, trebuie să îți faci o strategie, trebuie să ai o pozitionare clară.
Dacă nu ai fost un sportiv educat, apropo de educație, e cam greu să faci toate astea singur. Trebuie să te ajute cineva…
Logic ar fi să ai o echipă în spate sau să fii suficient de ambițios, cum sunt cele două exemple pe care ți le-am dat. Sunt excepții, dar excepții care arată că se poate și că sportivii pot da conținut de calitate pentru marketeri.
De unde ar trebui să înceapă un sportiv în zona asta, să se promoveze, să își facă imagine? Să zicem că e sportiv acum și nu știe mare lucru în domeniu, doar să posteze câte ceva.
În primul rând trebuie să luăm ce avem deja și ne oferă spațiul online. Avem enorm de multe informații gratuite.
Sportivii au de unde învăța. Totul e să vrea
Ar face bine să vină la voi la curs…
În mod cert, un sportiv are foarte mult conținut pe care să îl parcurgă și să învețe, să crească. Totul e să vrea. Pe platforma online. Și dacă nu poate să fie prezent la cursurile live, care vor avea loc în această toamnă, au foarte mult conținut pe partea de online, dar trebuie cu adevărat să își propună chestiunea asta. Adică nu e doar un obiectiv pe termen scurt, e un obiectiv pe termen lung. Dacă nu vor să vină, există conținut gratuit, pe Youtube, pe Facebook, doar dau Search Google. Sau poate să își caute niște modele de afară – nu trebuie neapărat să fie sportivi aceste modele – și să vadă cum comunică ei și să încerce să copieze acele tipare. Nu este o invenție fabuloasă ceea ce spun eu acum. Sunt chestiuni de bun simț.
Principal e să înceapă, nu?
Un lucru pentru care, la un moment dat, o persoană venită din exterior ne-a criticat și eu am acceptat foarte pozitiv acea critică. A spus „ok, ok, dar nu ne dați și nouă ceva scris, nu avem și noi teorie”. Îmi punea întrebarea: ce învață el de la un sportiv de performanță? Pentru că el voia să învețe management și marketing sportiv. Chestiunea cea mai importantă pe care o putem învăța de la sportivii de performanță este că trebuie să ne apucăm de treabă, trebuie să muncim zilnic si sa nu ne abatem sub nici-o formă de la obiectivul nostru. Sunt exact calitățile esențiale, pentru că restul informațiilor le găsim.
Important este să te organizezi și să începi.
Sportivii sunt modelele noastre, am mers exact pe un model clasic. Când ai nevoie de motivație, sunt cei mai buni motivatori.
Un sportiv mare e un om de succes, a ajuns în vârful vârfurilor…
Și a trecut prin toate greutățile ca să ajungă acolo.
E interesantă povestea lui, poate uneori a căzut, apoi s-a ridicat.
Un exemplu, așa am și gândit, și le mulțumesc tuturor celor care ne-au întins o mână de ajutor, au venit, și-au spus poveștile, ne-au încărcat cu energia lor, tocmai în ideea în care în partea asta de sports business cea mai importantă este motivația și seriozitatea.
Fotbaliști din Liga 1 cu imagine
Spune-mi un nume, două de fotbaliști din Liga I care pot fi marketați.
Cicâldău, Dennis Man, mă mai gândesc la Alibec.
Florinel Coman?
Și Florinel Coman. Și un antrenor care mie îmi place foarte mult, Mirel Rădoi.
Știe să comunice. Și nu avea abilitatea asta când era fotbalist. Cum s-a schimbat?
Probabil că a investit mult. Uite, vezi? Nimeni nu i-a pus întrebarea asta. Este marketabil 100% Rădoi.
Mutu?
Mutu a avut destule colaborări, dar eu aș paria pe Rădoi.
Sportivii pot învăța la SBA antreprenoriat, business, comunicare
Cine din lumea sportului crezi că ar trebui să urmeze cursurile SBA și cum i-ar ajuta aceste cursuri?
Partea faină este că deja avem niște exemple, avem sportivi care au terminat la noi și care și-au deschis apoi cluburi.
Deja avem un mix foarte mare. Dacă mă întrebai în primul an, stăteam așa puțin pe gânduri și aveam o tresărire să răspund și ce să răspund. După 6 ani, îți spun că nu vor găsi nicăieri informația pe care o avem noi în momentul de față. Pot învăța antreprenoriat, pot învăța business, pot învăța comunicare. Inclusiv eu m-am uitat în pandemie la toate materialele, le-am revăzut și am avut multe de învățat. Poate nu aș vorbi atât de frumos despre ceea ce facem noi dacă nu aș fi încântat de ce am reușit să strângem în ultimii 5 ani.
Ce au lăsat în urmă invitații, de-a lungul anilor?
În primul rând, foarte multă experiență, studii de caz reale, lucruri pe care le poți aplica imediat. Cred că asta poate să facă un sportiv de performanță. Este un punct de start și un punct din care el își poate găsi o direcție. Este locul de unde poate să-și dea seama ce vrea să facă în continuare. Iar după ce treci prin Sports Business Academy, trebuie să continui să investești în tine, trebuie să cauți noi programe care să te facă mai bun.
Din acest motiv, noi milităm pentru educație continuă. Credem că este necesar în momentul de față ca întreaga industrie sportivă și tot sportul românesc să își îndrepte atenția către Sports Business Academy, pentru că dacă până acum 6 ani mai aveai o scuză că nu găsești, că nu ai, nu știi de unde să citești, acum nu mai există această scuză. Există Sports Business Academy!
Informații din marketing, management, comunicare, Social Media
La concret, ce găsim la voi?
Găsești foarte multe informații pentru tot ceea ce înseamnă marketing, management, comunicare, Social Media, ai totul acolo. Ai exemple de succes, nu vorbim doar de materiale scrise. Ai video, ai informații, ai enorm de multe de parcurs.
Avem sute de pagini dezvoltate pe partea teoretica si studii de caz.
Ce pot face cursanții după ce primesc diploma de la SBA?
Foarte mulți s-ar putea să își dorească să intre în partea de management sportiv, foarte mulți s-ar putea să își dorească să înceapă să lucreze pe partea de marketing sportiv, să își creeze propriile evenimente, propriile branduri. Asta este partea frumoasă și cred că aici noi putem clădi. Dacă Sports Business Academy face ceva, atunci putem spune că sedimentează bazele unui viitor antreprenor în sport.
Avem un mix intre studii de caz din mai multe sporturi, daca esti din fotbal poti imprumuta idei din baschet sau tenis. La nivel de management cred ca am strans cele mai de succes proiecte din Romania in sport.
Exact asa am scris pe website „Pentru incepatori si avansati”, este imposibil ca profesionist sa nu iti doresti sa vezi alte studii de caz din industria ta.
Cursurile, pe Zoom
Cursurile anul acesta sunt online, încep pe 14 octombrie…
Cursurile încep pe 14 octombrie, oricine se poate înscrie până la această dată. Vor avea loc prin intermediul Zoom, deoarece nu vrem să supunem participanții unui risc atât de mare, care există încă, cifrele sunt în creștere. Ma refer la pandemie.
Cum arată #SBA20?
Vom avea multe surprize. Suntem în momentul în care vom veni cu foarte multe elemente noi, pentru că în fiecare an ne-am străduit să aducem informație nouă, să aducem un plus pe partea de platformă online, astfel fel încât să nu repetăm informația și să fie tot timpul ceva nou, ca oamenii să învețe ceva din fiecare ediție.
Avem toate informatiile pe SportsBusinessAcademy.ro.
Vă puteți înscrie aici la cursurile Sports Business Academy, care încep pe 14 octombrie!
------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul intră în Comunitatea SPORTescu de aici și distribuie-l către prietenii tăi. Poate și ei vor să-l citească. Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor.
Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ către articolul respectiv.