Ce trebuie să facă un sportiv pentru a-și îmbunătăți imaginea

Ce trebuie să facă un sportiv pentru a-și îmbunătăți imaginea? Încearcă să ne răspundă în interviul de mai jos Cosmin Hodor, directorul turneului de tenis ATP organizat până nu demult în România.

Cosmin Hodor

Printre sportivii cu care a lucrat Hodor se numără și Simona Halep, cu care a încetat de curând colaborarea pe partea de PR. De altfel, el a și refuzat să vorbească despre Simona, „din motive personale”. 

Specialist în marketing și management sportiv, Cosmin Hodor face parte din colectivul de lectori ai Sports Business Academy, unica academie de business sportiv acreditată în Europa de Est.

Cei din afara fenomenului au impresia că imaginea unui campion de nivel internațional se construiește de la sine. Chiar așa este?

Exemplul David Beckham

Este corect până la un punct. Rezultatele te pot ajuta, îți dau notorietate, iar de acolo ai nevoie de o echipă care să gestioneze relațiile din jurul unui sportiv. Atunci când imaginea ta este bine clădită, tu nu mai depinzi de rezultate. Chiar dacă nu vei mai activa ca sportiv, această imagine se menține și după. Vezi exemplul David Beckham. Este retras din activitate de 10 ani și totuși beneficiază de o imagine extraordinară, dar a fost unul din primii sportivi care și-a luat o armată de oameni  lângă el. Trebuie să ai acest feeling, să îți asumi, chiar dacă îți cresc considerabil cheltuielile, dar și rezultatele sunt pe măsură.

Credit foto: sport pictures.eu

Există și un revers. Dau exemplu tot din zona fotbalului: până la era Messi/Ronaldo, jucătorii de fotbal nu au rezistat mai mult de 2-3 ani în top. Și asta tocmai din cauza obligațiilor contractuale și a faptului că ajungeau să nu-și mai controleze singuri programul. Ronaldo 1, Ronaldinho, Raul, Zidane, Beckham, etc.. toți au stat 2-3 ani în vârf. Apoi, fiecare din ei a trebuit să se concentreze la 1000 de alte lucruri.

Vezi si...  Avem fani, dar n-avem echipă!

Ce face efectiv un PR de sportiv?

Dacă vorbim de un sportiv mare, atunci rolul PR e foarte important, cu o activitate încărcată. Imaginați-vă câte solicitări de presă are, pe care trebuie să le centralizeze, să le discute, să vadă la ce va da curs sau nu, în funcție de program. Invariabil, va trebui să refuze treisferturi din ele și vor apărea o grămadă de nemulțumiri.

Pe lângă asta, va trebui să asigure mentenanța unor contracte pe partea asta: postări, poze sau alte activări. Trăim într-o epocă digitală, idolii se văd pe social media în mare parte, iar pentru asta cineva trebuie să facă poze, să aibă relații pe la evenimentele la care participă sportivul respectiv, pentru a fi în timp real cu postările.

Credit foto: Mircea Roșca / sportpictures.eu

Ce trebuie să facă Serena Williams? Să adopte poziția struțului!

Dacă ai lucra în echipa de PR a Serenei Williams, ce poziție ați adopta după ieșirea nervoasă de la US Open?

Pozitia struțului, timp de câteva luni. Timpul trece, lucrurile se uită, iar rezultatele nu i le șterge nimeni. Asta e cea mai simplă soluție când ești vinovat.

Este comunicarea prin sport diferită de celelalte? Unde se învață?

Comunicarea prin sport e diferită pentru că lucrezi cu sportivi, iar sportivii sunt oameni cu un ego ridicat. Trebuie să-i înțelegi, să intuiești momentele în care e bine să fie expus și este deschis sa comunice. Sunt lucruri care se învață din experiența personală sau a altora, din cărți sau prin relații personale, dar și altele care nu se învață. Le ai sau nu le ai. Aici mă refer la abilitatea de a înțelege oamenii, de a-i face să înțeleaga părerea ta, să țină cont de ea și de a nu fi orgolios cu sportivii, pentru că nu o vei scoate la capăt niciodată. Chiar dacă după un timp îți vor da dreptate…
Comunicarea unui sportiv este foarte diferita față de comunicarea unui produs. Produsul nu are sentimente sau reacții. De la sportiv se așteaptă ca mereu sa fie perfect în tot ce face, atât pe teren, cât și în afara lui.

Vezi si...  Ponturile de ieri au fost câștigătoare. Ce jucăm astăzi?

Un mare ajutor pentru studenți și pentru tinerii aspiranți la un job în domeniul sportului

Ce poate aduce Sports Business Academy pentru sportul românesc?

Sports Business Academy e un concept frumos, de care noi aveam nevoie. Se îmbunătățeste pe an ce trece, devine tot mai interesant. Faptul că oamenii implicați în sport vin să-și împărtășească experiențele cu tinerii studenți sau tinerii aspiranți care vor să lucreze în domeniul sportiv, e de laudat. Noi nu am avut această șansă. Eu mi-am plătit singur bilete de avion sau chiar cu mașina am mers pe la workshopuri organizate de ATP sau la diferite conferințe prin Europa. E mare nevoie de oameni care să inspire, care să-ți dea direcții. Dacă apreciezi ceea ce fac și crezi în ei, poți să-i urmezi.

Ce sportiv din lume ar putea reprezenta un model pentru ai noștri, ca și stil de comunicare?

Toți marii sportivi au un caracter și un spirit din care toți avem de învățat. Daca nu ești umil și muncitor în meseria ta, nu ai șanse să ajungi în vârf. De-abia atunci ai nevoie de un gram de noroc. Până acolo, e numai muncă și determinare. Am cunoscut mulți campioni din diferite domenii și toti aveau această calitate. Am avut de-a lungul timpului întâlniri cu oameni care m-au inspirat, unii chiar au reușit să-mi dea un reset.

 

------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul și vrei să susții SPORTescu, iți dăm cateva idei:
- folosim unelte de marketing afiliat. Cumpărând prin link-urile afiliate, site-ul nostru primește un comision din partea magazinelor pe care le promovăm. Nu te costă nimic în plus și ai șansa să ne susții;
- intră în Comunitatea SPORTescu de aici;
- dă Share și transmite-l prietenilor tăi, poate și ei vor să-l citească.
Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor. Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Loading Facebook Comments ...