Lecție de marketing web pentru România. FCSB, campioană la abonați pe Youtube, dar fără canal oficial!

Lecție de marketing web pentru România: Manchester City a atins 1 milion de abonați pe canalul oficial de Youtube. Strategiile principale care au atras acest număr de fani ar putea fi aplicate și în România. La noi, FCSB are cei mai mulți urmăritori pe acest canal, depășindu-le net pe celelalte echipe de tradiție.

lecțieCanalul oficial de Youtube al lui Manchester City a atins un milion de abonați, ceea ce face din echipa antrenată de Pep Guardiola o campioană și în domeniul marketingului web.

Italienii de la sportbusinessmanagement.it au încercat să explice această performanță și au identificat patru strategii principale care au atras un număr atât de mare de fani:

1. Spațiu pentru fani. Pe canalul de Youtube, fanii au posibilitatea de a-și exprima opiniile despre meciuri și despre tot ce se întâmplă la club. Vocea lor este auzită pe un canal oficial, ceea ce face ca suporterii, de la copii la adulți, să simtă că sunt parte integrantă din club.

2. Colaborări cu Youtube-eri faimoși. Cei care au gândit politica de marketing și-au dat seama că pot câștiga noi fani prin colaborări cu cele mai influente persoane din acest mediu.

3. Difuzarea unor imagini de culise. De la antrenament sau din afara terenului. O călătorie cu taxiul a lui Guardiola postată pe canalul de Youtube a avut 2,2 milioane de vizualizări.

4. Interviuri cu jucători și cu membri ai stafului tehnic.

Cluburile din România sunt la „ceva distanță” de cele din Anglia (și) în ce privește marketingul web prin intermediul unui canal precum Youtube. Echipa din Liga I care are canalul cu cel mai mare număr de abonați – FCSB – se poate mândri cu 63.000 de urmăritori. Canalul se numește Steaua PS și nu este unul oficial. Acolo sunt postate rezumate, declarații și topuri (top goluri, top eliminări etc.)

Vezi si...  Unde joacă cei mai scumpi jucători din Liga I România

Următoarele patru echipe importante ca număr de fani nu adună împreună abonați câți are FCSB. Dinamo are 17.000 de urmăritori ai canalului oficial, unde postează rezumate ale meciurilor, imagini de la evenimente și interviuri.

Canalul oficial al Academiei Hagi (4.600 de abonați) are deviza „Suporterii noștri sunt cei mai informați”. Sunt postate conferințe de presă, meciuri ale echipelor de juniori, declarații, imagini de la antrenamente.

Canalul oficial al CS U Craiova a adunat 1800 de abonați, care pot vedea conferințe de presă și declarații ale fotbaliștilor și antrenorilor.

CFR Cluj îi plătește lui Dan Petrescu 800.000 de euro, dar nu găsește bani și pentru un om care să se ocupe de canalul de Youtube. Acesta este creat, este urmărit de 426 de fani, dar nu are încărcat niciun clip!!!

Citește pe SPORTescu și de ce este Dan Petrescu în depresie.

------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul și vrei să susții SPORTescu, iți dăm cateva idei:
- folosim unelte de marketing afiliat. Cumpărând prin link-urile afiliate, site-ul nostru primește un comision din partea magazinelor pe care le promovăm. Nu te costă nimic în plus și ai șansa să ne susții;
- intră în Comunitatea SPORTescu de aici;
- dă Share și transmite-l prietenilor tăi, poate și ei vor să-l citească.
Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor. Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ.

LĂSAȚI UN MESAJ

Loading Facebook Comments ...