Doar șapte cluburi din Liga 1 au magazin online!

Doar șapte cluburi din Liga 1 sunt interesate să își vândă produsele printr-un magazin online, dar nu se poate spune că se acordă o mare importanță acestei potențiale surse de venit.

magazin online fcdinamo.ro
Credit foto: magazinfcdinamo.ro

În era tehnologiei, toate cluburile mari din Europa au un magazin online, de unde suporterii echipei îşi pot cumpãra, oricând, tricouri sau alte suveniruri ale favoriţilor. Doar în 2016, Manchester United a vândut peste 2,8 milioane de tricouri, clubul englez fiind lider al vânzãrilor în ultimul deceniu. Este adevãrat cã au suporteri în toatã lumea, dar asta nu ar trebui sã-i împiedice pe conducãtorii din Liga 1 sã deschidã magazine online dedicate fanilor.

Situaţia nu este una prea roz în cazul fotbalului românesc, din cele 14 echipe din Liga 1, doar jumãtate au magazin online: ACS Poli Timişoara, CFR Cluj, CSM Iaşi, CSU Craiova, Dinamo, Steaua şi ASA Târgu Mureş.

Paradoxal, campioana României, Astra Giurgiu, îşi anunţã suporterii cã vor putea achiziţiona produse cu însemnele clubului în curând. Nimic ieşit din comun, problema pentru clubul giurgiuvean este cã acest anunţ este postat pe site-ul oficial încã din sezonul trecut. Astfel au ratat cel mai propice moment pentru vânzarea de produse cu însemnele clubului. Cu siguranţã nu atingeau cifrele lui Leicester City, campioana Angliei vânzând în acest an peste 300.000 de tricouri.

ASA încă mai vinde tricouri cu Mutu!

Un alt paradox îl reprezintã magazinul online al celor de la ASA Târgu Mureş, aceştia încã având la vânzare tricouri cu Adrian Mutu, cu toate cã acesta a ajuns între timp manager general al clubului Dinamo.

Cel mai bun exemplu de eşec în merchandising este prezent pe site-ul Concordiei Chiajna. Echipa ifloveanã are o paginã de shop foarte atractivã, cu 10 imagini ale aceluiaşi produs, o eşarfã în culorile clubului, care costă 15 lei.

Conducãtorii din fotbalul românesc sunt repetenţi la capitolul merchandising, aceştia nefiind capabili sã monetizeze performanţele echipelor româneşti. Un club din Liga 1 nu poate face prea mulţi bani din vânzarea de obiecte cu însemnele clubului, dar orice sumã este binevenitã într-un fotbal atât de afectat pe plan financiar.

------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul și vrei să susții SPORTescu, iți dăm cateva idei:
- folosim unelte de marketing afiliat. Cumpărând prin link-urile afiliate, site-ul nostru primește un comision din partea magazinelor pe care le promovăm. Nu te costă nimic în plus și ai șansa să ne susții;
- intră în Comunitatea SPORTescu de aici;
- dă Share și transmite-l prietenilor tăi, poate și ei vor să-l citească.
Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor. Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ.

LĂSAȚI UN MESAJ

Loading Facebook Comments ...