Dragoș Țigău, expert în Vânzări: „Rapid își exploatează cel mai bine brandul, Dinamo e la polul opus”

Dragoș Țigău, expert în Vânzări, actualmente Sales Manager la RAP Development, fost fotbalist în Liga a doua, la Minaur Zlatna, crede că Rapid își vinde cel mai bine brandul, iar Dinamo e la polul opus. Dragoș a urmat cursurile Sports Business Academy, visând la ziua în care va deschide propriul club, în jurul căruia să se creeze comunități. 

Ce sporturi urmărești?

În principal urmăresc fotbalul, pentru că l-am practicat la nivel de performanță, am jucat până la Liga a 2-a, și voleiul, pentru că l-am practicat în cadrul liceului sportiv, dar sunt pasionat de majoritatea sporturilor populare, să spunem așa. Nu sunt un mare fan al sporturilor cu motor.

La ce echipă ai jucat în Liga a 2-a?

Am jucat la Minaur Zlatna, în județul Alba. Era echipa satelit a Unirii Alba Iulia fix în anul în care a promovat. Am jucat timp de doi ani, a fost o experiență foarte interesantă să fiu angrenat într-un club sportiv. Asta m-a și determinat ulterior să urmăresc niște cursuri de management sportiv.

Practică padelul!

Acum mai faci sport doar așa, de plăcere?

Da, de plăcere. Merg la concursuri de mountain biking… A, și am descoperit un sport foarte mișto, pe care îl și practic, dar îl și urmăresc, și anume padel. În Brașov există două centre mari și foarte faine de padel și o comunitate interesantă, cu peste 300 de membri. Competiții, jocuri de amatori…

Din fotbal, care este echipa favorită?

Sunt rapidist încă din 1998, de când am pierdut titlul la Craiova și după aceea l-am câștigat în anul următor.

Ești om de vânzări. Ce echipă din campionatul României crezi că își vinde brandul cel mai bine?

Rapid, și aici fără să fiu subiectiv, după care Universitatea Craiova. Sunt echipele care cred că maximizează bazinul de fani pe care îl au și își vând cel mai bine imaginea.

Vezi și:   Baschetul 3 la 3 crește în România: dinamic, atractiv, vizibilitate pentru sponsori

„U” Cluj nu are un marketing atrăgător, CFR își vinde bine imaginea

La polul opus cine ar fi?

N-aș intra în exemplul FCSB, pentru că începe o dezbatere interminabilă și pentru că e prea clasic… Acum, e oarecum normal să folosești bazinul de fani. O echipă care nu are un număr de fani suficient de mare poate face un marketing extraordinar de bun, își poate vinde imaginea extraordinar de bine… Dacă am 200 de suporteri, e degeaba. Ca să răspund la întrebare, aș spune că ar fi Dinamo, UTA Arad și Universitatea Cluj. Universitatea Cluj are tot ce îi trebuie, mai puțin de un marketing suficient de fresh cât să atragă mai mult.

CFR Cluj cum stă?

Dacă ne referim din nou la imagine și la marketing, mi se pare că CFR Cluj, o echipă aflată mai totdeauna într-o dispută cu autoritățile, cu competitorii, cu toată lumea, și nu are nici un număr de fani extraordinar de mare, își vinde imaginea destul de bine. Vorbim de un canal de Youtube, vorbim de un canal tv, vorbim de interviuri cu jucători, ceea ce nu am văzut la echipe care ar putea vinde mult mai bine.

La ce club din lume ți-ar plăcea să lucrezi?

Ar fi un clișeu să spun echipele de top din Premier League, LaLiga sau Bundesliga. Mai degrabă aș merge către un club din partea a doua a clasamentului… Uite, e un club pe care îl apreciez foarte mult și la care mi-ar plăcea să lucrez: Benfica Lisabona. Comunică foarte bine cu fanii și de aceea are și un bazin de fani foarte mare.

Mixajul dintre emoție și business

Cum crezi că te-au ajutat cursurile pe care le-ai urmat la Sports Business Academy în dezvoltarea ta profesională?

Vezi și:   Ion Alexandru, redactor șef la Eurosport România: „Țopescu a fost un mentor inegalabil”. Cum poți deveni comentator sportiv

În primul rând m-au ajutat să văd anumite situații cu alți ochi. Atât când mă uit la un eveniment sportiv sau când particip la un eveniment sportiv, cât și în situațiile de business de zi cu zi. Ceea ce am învățat în cadrul cursurilor de la Sports Business Academy este că în sport și în business-ul sportiv este o îmbinare foarte interesantă între business și emoție. În sport este foarte multă emoție, ceea ce lipsește de multe ori în business, dar în sport uneori e prea multă emoție și prea puțin business. Atunci, cine reușește să facă mixajul acesta, între business și emoție, este câștigător în ambele domenii.

Anul acesta va fi a 10-a ediție a Sports Business Academy. Îți mai amintești ce proiecte aveai în urmă cu zece ani?

Eu locuiesc în Brașov. Prima ediție la care am participat a fost în 2016. Făceam naveta în fiecare zi de marți la București ca să fiu prezent la cursuri. Planul pe care îl aveam atunci a rămas până în ziua de astăzi, din păcate nu l-am pornit încă, și anume să construiesc un club sportiv, o entitate sportivă, care să nu facă neapărat o performanță directă într-un anumit sport, ci mai degrabă să creeze comunități, pentru că mi se pare că sportul este o sursă extraordinar de bună de a crea comunități. Nu este timpul trecut, e o idee care îmi rămâne și cumva e și ideea care mă face an de an să particip la cursurile Sports Business Academy. Anul acesta am făcut și pasul și m-am înscris la un master de management sportiv în cadrul Universității Transilvania din Brașov. Cumva, aș vrea să văd ce se întâmplă și în mediul academic. În mediul privat, prin cursurile SBA, am văzut nivelul de profesionalism.

------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul intră în Comunitatea SPORTescu de aici și distribuie-l către prietenii tăi. Poate și ei vor să-l citească. Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor. Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ către articolul respectiv.

LĂSAȚI UN MESAJ

Loading Facebook Comments ...