Cea mai tare Academie de fotbal din zona Moldovei. Autostrada spre performanță

Cea mai tare școală de fotbal din zona Moldovei, Academia Didi, este o poveste care nu începe cu clasicul „A fost odată ca niciodată”, ci cu un citat: „Adevărata generozitate pentru viitor constă în a da totul prezentului”. 

academia de fotbal didi
Credit foto: facebook.com/didi.junior.iasi

Cu acest principiu desprins din cărți a mers Andrei Lature, directorul de marketing, la Didi Florean, un nume important din istoria Politehnicii Iași.

Înainte cu poveste, că de atunci până în prezent au trecut 11 ani și s-au întâmplat multe lucruri bune. Cot la cot cu antrenorul Liviu Niță (născut în aceeași zi, pe 26 septembrie) și cu ceilalți colaboratori, Didi Florean, om cu peste 250 de prezențe în Divizia A și mai mult de 105 selecții în echipele naționale de tineret și juniori ale României, a ridicat de la zero o Academie de fotbal despre care se spune că, în acest moment, este cea mai tare din zona Moldovei.

Primii pași au fost mai greu de făcut, ca orice început. „Am zis că trebuie să realizăm ceva pentru acești copii acum, nu mai târziu. Am început să dăm emailuri pentru a căuta parteneri și am observat că nu prea primim răspunsuri”, dezvăluie Andrei Lature, care a avut la acel moment o idee sclipitoare: auzise de o academie de business sportiv, deschisă la București de Cristian Gheorghe – Sports Business Academy – și și-a spus să se înscrie pentru specializare.

Bine a făcut! „Am înțeles că pentru a te dezvolta, în afară de imagine ai nevoie și de infrastructură. În această infrastructură intră și acești oameni: psihologul, nutriționistul și kinetoterapeutul, care îți iau un copil de mic, de la 6-8 ani, corectează ce e de corectat și îl îndrumă astfel încât la 15-16 ani ori merge mai departe și devine fotbalist, ori este un doar un tânăr sănătos și voios”.

Emoțiile și satisfacțiile micuților, mai mari decât la seniori

Așadar, pe o scară de 1 la 10, marketingul are importanța 10 într-o asemenea poveste, însă degeaba duci o mârțoagă la târg și o prezinți drept armăsar. Când se urcă pe ea cumpărătorul, calul se lasă pe genunchi. Cam așa este cu orice proiect, trebuie să ai ce prezenta.

„E relativ greu să atragi sponsori, pentru că sunt puțini cei care înțeleg ce se întâmplă la nivel de copii și juniori. De multe ori, îi invităm să vadă exact câtă emoție și câtă satisfacție împart acești copii. E mult mai mare decât la un meci de adulți, indiferent de numele adversarilor.

Credit foto: facebook.com/didi.junior.iasi

Îi invit să vadă proiectul, cele două terenuri de antrenament pe care le avem aici, clădirea de 12.000 de euro, în care ne desfășurăm cursurile. Le arătăm tuturor că nu cerșim, dar avem nevoie de ajutor pentru a ne dezvolta mai repede, pentru că de dezvoltat te dezvolți, mai devreme sau mai târziu. Când ai parteneri, gradul de amplificare e mai mare”, a mai spus Andrei. Atenție, urmează lucruri și mai interesante.

Vezi și:   Un nou sport cucerește România! Hagi îl folosește la antrenamente, Ibrahimovici îl practică!

Cea mai tare academie are doi psihologi!

De necrezut chiar și pentru cluburile din Liga I, la Academia Didi sunt doi psihologi, unul dintre ei profesor universitar. La prima discuție nu a fost așa convins, apoi, când a vizitat baza sportivă, a spus că de mult timp dorea să se implice într-un asemenea proiect, dar nu știa că există.

„Le spun tuturor: noi suntem echipa și locul în care aveți unde să vă implicați. Sunt mulți în țara asta care și-ar dori să se implice de orice natură, material, cu produse. Au nevoie de un proiect, de un orizont”, este de părere directorul de marketing.

„Autostrada Didi”, un concept care crește

Marketingul este despre „găselnițe”, iar tânărul Lature a știut cum să facă o legătură între un subiect sensibil pentru moldoveni – lipsa unei autostrăzi – și ceea ce se întâmplă la academie. La construirea sălii de cursuri, s-a născut conceptul de „Autostrada Didi”: „Am comparat infrastructura bazei sportive cu autostrada. O localitate se dezvoltă în jurul unei autostrăzi. Un club sportiv are nevoie de infrastructură pentru a se contecta la performanță”.

În viitor, această „autostradă” va avea alte „sute de kilometri”, adică un after school, un teren de 200 de metri și un stadion cu 2-3000 de locuri inițial, apoi cu 10.000 de locuri. Acestea sunt obiectivele legate de infrastructură. Pe plan sportiv, în următorii ani, „Didi” vizează câștigarea unui campionat de juniori și clasarea în Top 3 academii de fotbal din țară.

Dar ne-am luat cu vorba și nu am spus nimic chiar de copiii despre care vorbea la început reprezentantul Academiei Didi. Despre comunitate. În prezent, sunt înscriși peste 200.

Ofițer de presă, fotografii și postări pe Facebook

„Chiar dacă ești cea mai titrată echipă la nivel de copii și juniori din Moldova și nu te știe nimeni, nu vin copiii. De două-trei luni avem și ofițer de presă, care postează pe Facebook, este fotograf și jurnalist. În ultimul timp avem multe solicitări”, ne-a spus Andrei Lature.

Cea mai bună strategie de marketing rămâne, totuși, demonstrația de fotbal: „Am avut meci la Târgu Frumos, noi am mersi cu copii născuți în 2013, ei au avut o echipă formată din generația 2012, adică mai mari cu un an. Când au văzut cum pasează ai noștri, mulți părinți de acolo le-au făcut copiilor abonament la tren pentru a veni la academie. Se vede diferența”.

Vezi și:   Ravanelli și Zambrotta, lecții de viață pentru oamenii de sport din România

Parteneriat cu Udinese și cea mai tare idee – sprijin pentru copiii defavorizați

În august, „povestea Didi” a devenit internațională. Cei de la Udinese au venit la Iași și au semnat un parteneriat care atrage și mai mult copiii, pentru că urmează participări la turnee alături de alte academii afiliate la clubul italian, iar scouterii din Udine vor călători la Iași pentru a vedea la lucru talente locale. Așa cum este, de exemplu, Matei Tănasă, atacant format la Academia Didi și transferat de FCSB, care, la nici 16 ani, participă la antrenamentele conduse de Edward Iordănescu.

Matei Tănasă, al doilea de la dreapta la stânga

Și ne-a mai spus ceva omul de marketing: „În decembrie vom lansa un proiect unic în Europa, pe latura de sprijin pentru copiii săraci, care nu își permit să facă sport. Ei vor primi 10% din suma strânsă prin vânzarea unor produse. Îi rugăm pe cei care cunosc astfel de cazuri să ne scrie pe email. În funcție de perspectivele copilului, îl vom sprijini”.

Magazinul online va fi gata în scurt timp

Deja v-ați convins că vorbim despre ceva serios în ceea ce privește marketingul, nu-i așa? Sau poate că spuneți: „Nu e suficient de serios dacă nu are și magazin în care să fie vândute articole cu brandul academiei”. Răbdare… Exact în momentul în care citiți aceste rânduri, se muncește la implementarea magazinului online pe site-ul academiei.

„Suntem în discuții cu două centre comerciale din Iași, dar nu am făcut acel pas către un magazin terestru, pentru că implică alți angajați. Îl vom face”, a anunțat cel care, ne reamintim, nu ar fi știut „de unde să apuce” acest proiect dacă nu ar fi avut ideea de a merge la Sports Business Academy: „M-au ajutat foarte mult cursurile SBA. Am înțeles că la noi nimeni nu face mai nimic și că pot să fac tot ce-mi trece prin cap. Dacă am 1000 de idei, pot să încerc. Dacă ies 100, e minunat. Am învățat multe de acolo. Și anul acesta o să mă înscriu. Am alt aplomb și vreau să pun și mai multe întrebări. E singurul curs de acest gen din România și e mare mare nevoie de așa ceva”.

Ionuț Lature. Credit foto: facebook.com/laturezaharia.ionutandrei

Aviz cluburilor din Liga I, care se mulțumesc cu puțin de la oamenii de marketing plătiți, probabil, foarte bine: „Eu, personal, dacă aș fi la o echipă din Liga I, Doamne!, aș face un milion de acțiuni. Nu fac unii la echipe mari ce facem noi la copii și juniori. Vrem să fim un etalon în dezvoltarea sportului și a copiilor”.

 

 

------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul intră în Comunitatea SPORTescu de aici și distribuie-l către prietenii tăi. Poate și ei vor să-l citească. Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor. Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ către articolul respectiv.

LĂSAȚI UN MESAJ

Loading Facebook Comments ...