Echipamentele de joc (kiturile) au devenit adevărate instrumente de marketing pentru cele mai multe dintre cluburile din zilele noastre. De la prezentări grandioase și anunțuri bombastice până la ședințe foto extravagante – acestea își propun să capteze atenția, să genereze entuziasm printre suporteri și venituri pentru bugetul cluburilor.
Dar să începem cu începutul. În mod normal, design-urile sunt realizate de sponsorii tehnici – Nike, Adidas, Puma, Umbro sau Joma, în cazul Naționalei României. Atât s-a putut, căci tot bugetul s-a dus, probabil, pe leafa eminentului Răzvan Burleanu. Să îi fie de bine, măcar “ne-a dus” la Euro.
Așadar, de cele mai multe ori, cluburile și echipele naționale primesc o serie de variante și aleg cea care se potrivește cel mai bine cu identitatea echipei. Sigur, în realizarea lor se ține cont de tot felul de reglementări FIFA/UEFA.
Și cum ageamiii sunt peste tot – nu puține au fost cazurile în care echipamentele au ieșit în evidență, culmea, tocmai pentru hidoșenia lor. În continuare, îți propunem o listă a rușinii în materie de echipamente. Nu uita însă că urâtul este subiectiv.
Atletico Madrid Columbia Pictures 2004/2005
Probabil cea mai bizară colaborare din istoria fotbalului a fost cea dintre Atletico Madrid și Columbia, compania de producție din industria cinematografiei. Cu un foarte tânăr Fernando Torres în lot pe atunci, Atletico a fost de acord să promoveze filmele produse de compania americană. Un fel de parteneriat dintre Barcelona și Spotify din zilele noastre, doar că la nivel primitiv.
Împreună cu Nike, clubul a ajuns la un număr record de echipamente: 16. Printre acestea se numără tricouri cu însemnele unor filme ca Peter Pan, Bad Boys II și Spiderman.
Recordul ar fi aproape imposibil de doborât astăzi, când cluburile obișnuiesc să aibă între trei și cinci astfel de echipamente.
Cultural Leonesa special edition 2014/15
Pe principiul “Am fotbal la 20:00 și nuntă la 22:00”, e foarte posibil să fi văzut cel mai elegant tricou sport din istorie. Sau poate cea mai sport ținută elegantă din istorie. Greu de spus unde începe și unde se sfârșește conceptul.
Martin Fresneda, unul dintre oamenii din spatele conceptului, mărturisește că designul s-a născut din necesitate. Nu din prea multă hipstereală și simț estetic rudimentar, așa cum am putea crede. Motivul: clubul aflat în al treilea eșalon spaniol avea nevoie disperată de bani. Aflat în pragul falimentului, a gândit totul ca o strategie de marketing.
Practic, au ales de bună voie și nesiliți de nimeni să se facă de mândră minune la nivel global. Ce bine că scopul scuză mijloacele!
Colorado Caribous, 1978
Nu aveam așteptări fotbalistice de la această Țară a Făgăduinței modernă, dar ne întrebăm insistent cine ar fi putut pune la cale un asemenea concept rebel. Un bunic cowboy, în drum spre primul lui rodeo, din dorința de a atrage privirile unei bunicuțe?
E foarte probabil ca echipa americană să se fi inspirat din macrameul românesc. Știți voi, acel acoperământ capilar tradițional al oricărui TV de la noi.
CD Palencia home 2016/17
Tot pe teren iberic, undeva în nordul SPaniei, putem fi părtași în regim gratuit la o minunată lecție de anatomie. Ceea ce vedeți sunt toți mușchii corpului la care v-ați putea gândi vreodată, mai puțin ai capului. Era dificil, totuși, să poarte și cagulă pe cap, ca să îi putem vedea.
Suntem siguri că urâtul nu are limite și că am putea înșira sute de echipamente de joc, care mai de care mai urâte. Vă lăsăm însă să le descoperiți pe cont propriu pe celelalte și poate să ne trageți de mânecă când veți găsi câștigătorul.
------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul intră în Comunitatea SPORTescu de aici și distribuie-l către prietenii tăi. Poate și ei vor să-l citească. Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor.
Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ către articolul respectiv.