Cursurile Sports Business Academy, singura academie de profil din Europa de Est, au început miercurea trecută (26 octombrie) cu invitați de marcă, Ana Maria Brânză (campioană olimpică în acest an la Rio), Lorand Balint (director de marketing la FR Handbal), Adrian Socaciu (președintele asociației Student Sport) și Ștefan Săndulache (director Direcția pentru Tineret și Sport București).
Temele abordate în prima zi a workshopurilor SBA au fost următoarele:
– Sport Universitar și Universiada, Adrian Socaciu
– O Viață pentru Scrimă, Ana Maria Brânză
– Studiu de Caz – Marketing FR Handbal, Lorand Balint
– Evenimentele Sportive, Legislația, Autorizațiile și Instituțiile, Ștefan Săndulache
Am ales pentru voi câteva subiecte abordate de Ana Maria Brânză (Popescu):
Cum te pregătești mental înainte și în timpul competițiilor?
„La competițiile de nivel inalt, toți sportivii sunt la fel de bine pregătiți. Mentalul poate face diferența între medaliat sau câștigător și ultimul din clasament.
De anul trecut, a venit lângă noi un psiholog, o persoană foarte delicată și bine pregătită, care ne-a învățat să ne ajutăm singure. Sunt momente într-un asalt în care nu ai timp să te gândești. Pregătirea mentală este foarte importantă pentru un sportiv de performanță, iar un psiholog te ajută să gestionezi bine momentele de criză.”
Cât de mult ai învățat de la părinți și cât de la antrenor?
„Am avut baftă de oameni buni în jurul meu și primii au fost părinții mei. Mi-au arătat drumul, mi-au dat informația și m-au lăsat pe mine să aleg. Apoi, persoana cea mai apropiată de sufletul meu până acum este domnul antrenor Dan Podeanu, care, pe lângă faptul că m-a urcat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, m-a învățat că, înainte să fii sportiv, ești om. Poartă-te ca un om, respectă oamenii din jurul tău și vei fi, la rândul tău, respectat.”
Cum te motivezi atunci când nu ai chef de antrenamente?
„Singurul aspect la care mă gândesc în astfel de situații, indiferent că vorbim de lene, boală sau orice altă mică problemă, este că adversarele mele se pregătesc în momentele în care eu lenevesc și mi-e suficient. Așa încât, indiferent că este grecoaică, turcoaică sau mama pe planșă, eu tot vreau să câștig.”
Și… un scurt mesaj pentru participanți 🙂
„Avem nevoie de voi să ne ambalați frumos. Treaba noastră este să aducem medalii, care trebuie valorificate cumva.”
Iată și câteva dintre cele mai importante idei ale lui Lorand Balint, Marketing Director la Federația Română de Handbal (Managing Director, Leo Burnett Group)
De aici pleacă marketingul în sport…
„Mă uitam la TV, vine băiatul meu, Ștefan, și mă întreabă:
– Ce faci?
– Mă uit la un meci.
– Cine joacă?
– România.
– A, nu mă uit, că sigur mănâncă bătaie”
Cum reușim să facem românii să stea mai aproape de sportul local decât de cel internațional
„Poate nu ne place internaționalizarea, dar internaționalizarea e îndrăgostită de noi și vine peste noi. Dacă vă uitați la marketingul românesc, cea mai mare provocare este să păstrăm proiectele în România, să nu plece în Varșovia, Viena, Londra și așa mai departe.
Uitându-ne la ce nu poate pleca în străinătate, observăm că sunt cel puțin trei zone din care nu poate dispărea comunicarea, marketingul dezvoltat local, respectiv: Umorul, Muzica, Sportul.
Mergând mai departe, trebuie să vedem cum ne impunem, ca marketing, la nivel local, așa încât oamenii să stea mult mai aproape de sportul local decât de cel internațional.”
Provocarea pentru Federațiile de Sport din România
„Federațiile sportive din România trebuie să construiască un sistem care să asigure consistență, consecvență în ceea ce fac. Trebuie sa vină cu un sistem care să genereze sportivi de valoare și să păstreze o anumită constanță în rezultatele pozitive.”
Ca să avem succes, trebuie să ne luptăm de la egal la egal
„Nu văd de ce n-am fi egalii coloșilor din lume când vine vorba despre marketing sportiv”
Ce s-a reușit în ultima perioadă la FRH, se observă cu ochiul liber din creșterea comunității handbalistice din România. Pentru mai mult de atât, să urmărim și prezentarea de la Gala Biz PR:
Alexandru Dedu, Președinte al FRH spunea despre marketing: „Este o necesitate a sportului actual. În momentul de față, este capital să ai un Departament de Marketing, fiindcă fără el sportul (indiferent care) nu are viitor (…) Exemplele cele mai reușite sunt peste ocean, unde cele trei sporturi (baschet, baseball si hockey) sunt fenomene de masă, datorită marketingului.” (paginademedia.ro)
Iată ce vom urmări miercuri, 2 noiembrie, la cursurile SBA:
– Pregătirea tehnico-tactică în sporturile de echipă – Răzvan Rotaru.
– Sponsorship și eficiența comunicării prin sport – Cristian Gheorghe.
– O viață pentru natație – Camelia Potec.
– Comunicare și PR în Sport – Berti Panaiot.
Dacă vreți să vă perfecționați în domeniu, trebuie să participați la cursurile de marketing sportiv organizate de Sports Business Academy.
Vezi toate articolele noastre despre marketing sportiv.
------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul intră în Comunitatea SPORTescu de aici și distribuie-l către prietenii tăi. Poate și ei vor să-l citească. Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor.
Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ către articolul respectiv.
[…] Ana Maria Brânză a fost declarată de 3 ori (ȋn 2008, 2009 şi 2010) cea mai bună spadasină din lume. Deşi sportul este cea mai mare pasiune a ei şi ocupaţia principală, Ana Maria se implică şi ȋn proiecte sociale, participă ȋn calitate de speaker la evenimente sportive şi este vicepreşedinte al Federaţiei Române de scrimă. […]