Cum ne promovăm marii sportivi sau cum nu-i promovăm

În rândul marilor sportivi, care au realizat performanțe în alte sporturi decât fotbalul, a existat mai mereu sentimentul că nu sunt promovați așa cum ar trebui în România și că medaliile lor, unele chiar de aur la Jocurile Olimpice sau la Campionate Mondiale, nu sunt văzute mai bine decât o calificare a naționalei de fotbal la un turneu final, fie și de CE.

aur-pentru-romania-la-ri
Credit foto: buzznews.ro

Această senzație a fost exprimată la Sports Business Academy și de Ana Maria Brânză, campioană olimpică în 2016, la Rio, cu echipa națională de spadă.

„Nu am nicio pregătire, marketingul şi managementul sportiv sunt noţiuni pe care noi, în România, am senzaţia că nu le înţelegem cum trebuie şi le adaptăm în funcţie de nevoile noastre”, și-a început Ana expunerea.

„Eu, ca sportiv de performanţă, ce ştiu să fac cel mai bine e să aduc medalii. Medaliile trebuie valorificate, iar eu nu pot şi nu am cunoştinţele necesare să mă marketez singură. Am nevoie de oameni ca voi, care să mă reprezinte, să înţeleagă nevoile mele, să ştie ce să facă cu acea imagine, cu cine o asociază, cum se adresează până la urmă. De exemplu, cred că nu se face ca imaginea unui sportiv să fie asociată cu un aliment nesănătos. Sau relaţia cu prietenii virtuali (nu le zic fani; fani are Madonna, sau Messi şi Ronaldo). Putem fi şi noi vedete, dar cu ajutorul unor oameni care să gestioneze rezultatele obţinute”, spune Ana-Maria Brânză.

„Acum am o pagină de Facebook pe care o administrez singură, deoarece aveam impresia că persoana care o administra inainte nu folosea limbajul meu, că nu transmitea oamenilor ceea ce voiam eu să transmit, şi că nu mă reprezenta pe mine. De asemenea, şi cluburile, federaţiile au nevoie de astfel de oameni care să-i reprezinte, pentru că îi văd total nepregătiţi”, a pus punctul pe i marea performeră în fața cursanților de la SBA.

Așadar, un mare sportiv simte nevoia de specialiști în marketing, PR, reprezentare, imagine, în timp ce federațiile sportive abia dacă se mișcă precum un melc în aceste direcții.

„La JO de la Rio, singura medalie de aur a României a obţinut-o echipa de spadă. Ne-am întors acasă, câteva zile toată lumea ne-a felicitat. După aceea, nu am mai auzit nimic de această performanţă. Ar fi fost un moment propice pentru a profita de acest rezultat, dacă exista o persoană pregătită care să facă reclamă scrimei şi sportului în general”, spune campioana olimpică pentru www.sportsbusinessacademy.ro.

Așadar, nu știm să ne promovăm marii sportivi, puțini în România, și marile performanțe, dar șefii federațiilor, ai ministerului sportului pot apleca urechea spre acest strigăt al unei mari campioane. Cine reușește să ne scoată din această rătăcire generală?

„Sportul are o imagine curată, care, dacă e ambalată frumos, o poţi vinde oriunde. Noi suntem produsul brut, avem medaliile. Trebuie ca cineva să ne ambaleze frumos, pentru că orice produs, chiar dacă e cel mai frumos, e egal cu zero dacă nu ştii să-l vinzi”
Ana-Maria Brânză, campioană olimpică în proba de spadă pe echipe

------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul:
- lasă un comentariu mai jos sau intră în Comunitatea SPORTescu de aici, iar dacă exista un subiect care te-ar interesa mai mult te rugăm să ni-l comunici pe adresa redactiei;
- dă Share și transmite-l prietenilor tăi, poate și ei vor să-l citească.
Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor. Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și link către această pagină.

LĂSAȚI UN MESAJ

Loading Facebook Comments ...