Major League Soccer, spectacolul sutelor de milioane de dolari

Transferul lui Zlatan Ibrahimovic la LA Galaxy a reprezentat o lovitură din punctul de vedere al marketingului, readucând Major League Soccer în atenția microbiștilor din Europa. Nu au mai fost atâtea știri despre „soccer-ul” american de pe vremea când David Beckham îi învăța pe yankei să dea cu piciorul în minge.


Credit foto: www.lagalaxy.com

Ibrahimovic a fost eliminat în meciul cu Montreal Impact pentru că i-a dat o scatoalcă unui adversar, iar știrea a făcut înconjurul planetei. Mediatizarea extremă este doar o valoare adăugată la o industrie de sute de milioane de dolari.

Prima ediție a Major League Soccer s-a desfășurat în 1996, având la start 10 cluburi. Treptat, numărul echipelor s-a mărit, iar în prezent sunt 23 de grupări care participă în regim de franciză, împărțite în două conferințe: Est și Vest.

Două dintre ultimele echipe înscrise, Atlanta United și Minessota United, au plătit o taxă de participare de 100 de milioane de dolari. În comparație, Toronto FC a achitat numai 10 milioane de dolari în 2006 pentru franciză!

Se apreciază că până în 2020 vor fi 26 de cluburi participante și că taxa va crește la 150 de milioane de dolari!

Audiență ridicată în Major League Soccer

MLS este un magnet pentru sponsori, având în vedere audiențele de pe stadioane și din fața televizoarelor. Atlanta United a avut o medie de 48.200 de spectatori în sezonul trecut, fiind urmată într-un top al audienței de Seattle Sounders (foto, 43.666 de spectatori) și de FC Toronto (27.647 de spectatori).

În total, au fost 8,27 milioane de spectatori pe stadioanele Major Soccer League în sezonul trecut, cifră care situează liga americană pe locul 7 în ierarhia competițiilor cu cei mai mulți fani.

Vezi si...  Penalii și golăniile din fotbal. Ce educație le dăm copiilor?

Top 3: 1. Bundesliga (12,7 milioane); 2. Premier League (13,61 milioane); 3. LaLiga (10,49 milioane).

Pe primul loc în conferința de Vest este Sporting Kansas City, podiumul fiind completat de Los Angeles și de Portland Timbers.

Atlanta United este liderul clasamentului în conferința de Est. New York City și Columbus Crew sunt pe locurile 2 și, respectiv, 3.

Top 5 cluburi după valoarea de piață

Americanii dau salarii mari, însă valoarea loturilor nu impresionază. Iată cele mai scumpe echipe din prima ligă americană și ce salarii plătesc acestea:

1. ATLANTA UNITED – 41.4 milioane de euro (cotă 6,75 la Winmasters să câștige sezonul).

Salarii anuale: Miguel Almiron (1.91 milioane de dolari), Ezequiel Barco (1.42 milioane de dolari), Josef Martinez (1.27 milioane de dolari).

2. FC TORONTO – 33.05 milioane de euro (Betano oferă cota 2.05 pentru ca Toronto să nu piardă duminică la Columbus).

Salarii: Sebastian Giovinco (7.11 milioane de dolari), Michael Bradley (6.5 milioane de dolari), Jozy Altidore (5 milioane de dolari)

3. LOS ANGELES GALAXY – 28.55 milioane de euro (are cotă 2.20 la Unibet să câștige joi, acasă, cu FC Dallas).

Salarii: Giovani Dos Santos (6 milioane de dolari), Jonathan dos Santos (2 milioane de dolari), Romain Alessandrini (1.53 milioane de dolari), Zlatan Ibrahimovic (1.5 milioane de dolari).

4. PORTLAND TIMBERS – 24.3 milioane de euro

Salarii: Diego Valeri (2.32 milioane de dolari), Fanendo Adi (1.93 milioane de dolari), Sebastian Blanco (1.37 milioane de dolari).

5. LOS ANGELES FC – 22.03 milioane de euro

Salarii: Carlos Vela (6.29 milioane de dolari), Diego Rossi (1 milion de dolari), Adama Diomande (935.000 de dolari).

Vezi si...  Boxing Day, ziua în care Premier League trăiește miracolul de Crăciun

Interesant este că FCSB, cu o valoare de piață de 25 de milioane de euro, s-ar situa pe poziția a 4-a în ierarhia de mai sus. La salarii, însă, nu există termeni de comparație: cel mai mare salariu din lotul „roș-albaștrilor” este de 240.000 de euro pe sezon, iar Diego Valeri, de la Porland Timbers, câștigă de aproape zece ori mai mult.

Sponsorizări de milioane

În 2017, cluburile din Major League Soccer au beneficiat de sponsorizări care au depășit suma totală de 350 de milioane de dolari. S-a înregistrat o creștere de 4.1 față de 2016, când se consemnase un plus de 9.2 față de 2015.

Așa cum se poate vedea cu ușurință, există o tendință ascendentă, direct proporțională cu creșterea popularității acestui sport în rândul americanilor. În medie, o companie al cărei logo apare pe tricoul fotbaliștilor plătește 5 milioane de dolari pe sezon.

Cei mai mulți sponsori vin din domeniul restaurantelor de tip fast food, apoi din retail, din domeniile medical, alimentar, auto-moto, bere și asigurări, telecom și bănci.

Major Soccer League devine o competiție tot mai interesantă și pentru pariorii români, în contextul în care meciurile pot fi văzute pe Eurosport, dar și în streaming video live, la unele agenții de pariuri online licențiate în România.

------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul și vrei să-l susții pe SPORTescu, iți dăm cateva idei:
- lasă un comentariu mai jos;
- intră în Comunitatea SPORTescu de aici;
- dă Share și transmite-l prietenilor tăi, poate și ei vor să-l citească.
Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor. Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ.

Loading Facebook Comments ...

LĂSAȚI UN MESAJ