Supereveniment sportiv: 26.000 de alergători, public educat, multe poze pe facebook!

Revenim cu mai multe cifre despre un supereveniment sportiv organizat în România, The Color Run, după ce în prima parte v-am vorbit despre distracție la max.

Color-Explosion
Credit foto: The Color Run

Radu Condrea, unul din organizatorii The Color Run afirmă în exclusivitate la Sports Business Academy că acest eveniment este foarte atractiv pentru sponsori, reprezentând o bună oportunitate pentru aceștia de a se afişa.

Există un public educat, cu o putere de cumpărare cel puţin medie, dar şi posibilitatea de a interacţiona cu participanţii: „La competiţiile cronometrate, e foarte greu pentru sponsori să interacţionze cu oamenii, aceştia fiind setaţi pe cursă. Avem multe companii interesate să-şi asocieze numele cu The Color Run, poate şi pentru că orice promitem, livrăm, şi de multe ori peste aşteptări”.

De ce este un eveniment „super-marketabil”? Pentru că e supertrendy și înglobează tehnologia de ultimă generație: se fac zeci de poze, o parte de către participanți, dar şi un set foarte ok de fotografii realizate de organizatori: „Avem o aplicaţie de foto-marketing, se numeşte Pick2go şi este lider în zona de fotografie sportivă pe tot ce înseamnă alergare sportivă: alergare, triatlon, bicicletă, şi nu numai. Aceasta ia codul unic 2D, îl introduce pe numărul de concurs al fiecărui participant şi, pe baza lui, poate genera pe facebook un album dedicat cu toate pozele tale de la eveniment. De asemenea, reach-ul de 10 milioane pe facebook este un număr uriaş pentru sponsori”.

Cifre de referință:

26.000 de coduri;

113.000 de poze în sistem;

336.000 de like-uri şi 10 milioane de impresii (vizualizări, click-uri, etc.).

De la 10.000 de alergători, la 26.000

Ca număr de participanţi, la evenimentele de zi – 17.000, de noapte – 9000, total – 26000. Ca evoluție, s-a ajuns de la 10.000 la 26.000 în 3 ani.

Pe categorii de vârstă:

30% sunt sub 18 ani, restul peste 18 ani.

2% , adică 500 din 26.000, sunt copii sub 6 ani, ceea ce înseamnă că fac parte dintr-o familie ok dacă au venit la un eveniment de alergare şi setează momentul pentru a face sport mai târziu.

„Acesta e şi scopul, ca tinerii să facă sport. La polul opus, doar 0,3% sunt peste 55 de ani, ceea ce nu prea e bine şi o să facem ceva în sensul acesta. Cel mai tânar a avut 6 luni când a venit prima dată, iar cea mai vârstnică avea 85 de ani şi a venit cu fiica şi nepoata la The Color Run Night”, a mai spus Condrea numai la SBA.

Citeste si...  Importanța fanilor în sportul actual

Provocare adresată producătorilor de pudră

În ceea ce privește feed-back-ul, rating-ul general (pe o scară de la 1 la 10) a fost 8,95 în 2015 şi 9,10 în 2016. Experienţa la ridicarea kit-urilor de participare e de 9,40 în 2016, în scădere cu 0,2% faţă de 2015. Norul de pudră colorată – 9,43, cu 0,01 mai bun decât în 2015.

Zona de hidratare – de la 8,18 la 9,20. Nota de 8,2 aproape a fost cea mai mică notă din feedback-ul participanţilor din 2015, iar creşterea până la 9,2 reprezintă o muncă constantă şi atentă pentru remedierea problemelor.

Oamenii vor şi mai multă pudră colorată, astfel se deschide oportunitatea de vânzare pe lângă cea oferită de organizatori.

Important, despre brand awareness

„92% dintre respondenţi au ştiut că Dero este sponsorul principal. Deşi e o cifră foarte bună, ea s-a mărit la 97% în 2016. Deci banii investiţi în eveniment se regăsesc în imaginea pe care Dero o are în faţa consumatorului. La The Color Run, pleci la start îmbrăcat în alb şi ajungi la finish murdar de pudră. Dacă pudra nu se spală, ori pudra nu e bună, ori Dero nu e bun. Astfel, 95% au putut spăla hainele, ceea ce e ok”, a spus Radu Condrea la cursul susținut la Sports Business Academy.

Condrea a subliniat și importanța colectării unui feedback cât mai complex pentru evaluarea vizibilității obținute de brandurile care sponsorizează evenimentele: „Un brand care investeşte în sport vrea să ştie că banii investiţi se întorc în vânzări, imagine şi alte obiective ale lui. E foarte util să faceţi asta pe termen lung, ca să avem termeni de comparaţie. Recomandarea noastră către jucătorii de pe piaţă este să aibă feed-back constant de la utilizatori”.

------------------------------
Dacă ţi-a plăcut articolul:
- lasă un comentariu mai jos sau intră în Comunitatea SPORTescu de aici, iar dacă exista un subiect care te-ar interesa mai mult te rugăm să ni-l comunici pe adresa redactiei;
- dă Share și transmite-l prietenilor tăi, poate și ei vor să-l citească.
Mulțumim.
----------
Acest articol este proprietatea SPORTescu.ro, fiind protejat de legea drepturilor de autor. Preluarea conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și link către această pagină.

LĂSAȚI UN MESAJ

Loading Facebook Comments ...